اخبار بروجرد

توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌های بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد– رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: توزیع ۱۰ هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌های بروجرد با هدف حذف کیسه‌های پلاستیکی با همکاری مدیریت پسماند شهرداری و نساجی بروجرد آغاز شد.

اصغر بلکی وند در گفت و گو با ایرنا افزود: روز ۲۱ تیرماه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست روز بدون پلاستیک نامگذاری شده و این روز به عنوان یک فرصت برای ترویج سبک زندگی پایدار و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی تعیین شده است.

او با اشاره به اینکه در آغاز طرح ۲۰۰ کیسه پارچه‌ای در چند نانوایی توزیع شد، اظهار کرد: با عنایت به خطرات استفاده از کیسه‌های نایلونی برای سلامت شهروندان و محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست بروجرد با همکاری سازمان مدیریت پسماند، شورای اسلامی شهر بروجرد، صنایع مهم شهرستان نظیر نساجی، اقدام به آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با پارچه‌ای در نانوایی های سطح شهر نمود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: در این طرح با تمهیدات پیش‌بینی شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته و به تدریج پلاستیک حذف خواهد شد.

بلکی وند افزود: لازم به ذکر است با عنایت به شعار امسال محیط زیست، “نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی” در برنامه‌های بعدی این طرح در سطح فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها اجرا خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close