اخبار ایرانبهداشت و خانواده

۸ آنتی بیوتیک قوی برای درمان عفونت دندان

روزهای بروجرد– درمان عفونت دندان با قرص و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از منطقی‌ترین راه‌های کنترل این عارضه است که گاهی می‌تواند برای سلامتی کلی دهان و دندان بسیار خطرناک و آسیب‌رسان باشد.

به گزارش برنا، عفونت دندان یا آبسه کردن لثه معمولاً به دلایل مختلفی مثل پوسیدگی دندان، کشیدن دندان یا سایر آسیب‌های دهانی ایجاد شود و برای درمان آن می‌توان از گزینه‌های مصرف قرص آنتی‌بیوتیک، مراجعه به متخصص دندان‌پزشکی یا روش‌های خانگی و استفاده از مواد طب سنتی برای از بین بردن عفونت استفاده کرد، اما مصرف قرص راهکاری ارزان‌تر، سریع‌تر و مطمئن است که توسط دندان‌پزشک‌ها هم توصیه می‌شود.

رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها یا ایجاد یک ناحیه آلوده شده به چرک و میکروب در دهان و در اطراف دندان‌ها باعث ایجاد تورم، درد و حساسیت می‌شود و به‌طورکلی عفونت دندان نامیده می‌شود. برخی از داروهای مسکن بدون نسخه می‌توانند به کاهش درد کمک کنند، اما درمان عفونت دندان با استفاده از قرص‌های آنتی‌بیوتیک باعث از بین بردن باکتری‌ها و درنتیجه رفع عفونت و عدم سرایت آن به سایر نواحی حساس بدن مثل استخوان فک یا حتی نواحی مغز می‌شود.

جدول زیر تنها به صورت خلاصه انواع داروها و قرص برای عفونت دندان را به همراه دوز مصرفیشان نشان می دهد. اکیدا توصیه می شود که به صورت سرخود از این داروها مصرف نکنید.

نام دارودوز مصرف برای عفونت دندان
داکسی سایکلین۱۰۰ میلی گرم یک بار در روز. این کمترین دوز در بین تمام آنتی بیوتیک ها است
آموکسی سیلین۵۰۰ میلی گرم سه بار در روز
پنی سیلین VK۳۰۰-۶۰۰ میلی گرم چهار بار در روز
سفالکسین۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم چهار بار در روز
اریترومایسین۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم چهار بار در روز
مترونیدازول۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم سه بار در روز
تتراسایکلین۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم چهار بار در روز
کلیندامایسین۱۵۰-۳۰۰ میلی گرم چهار بار در روز

لیست نام قرص و داروی آنتی بیوتیک برای عفونت دندان. تجویز این داروها تنها باید توسط دندانپزشک انجام شود و افراد باید از مصرف خودسرانه آن ها خودداری کنند.

قوی ترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه و دندان چیست؟

همه چیز بستگی به میزان عفونت دندان و محل آن دارد. اگر عفونت جزئی باشد با یک آموکسی سیلین ساده درمان می شود اما اگر پیشرفت کرده باشد با آنتی بیوتیک های قوی تری مانند سفالکسین دارودمانی انجام می شود.

داروی مناسب برای درمان عفونت دندان کودکان چیست؟

به دلیل اینکه کودکان هر نوع دارو یا دوزی مصرف نمی کنند بهتر است قبل از مصرف هرگونه آنتی بیوتیک یا قرص دیگری برای عفونت دندان، با یک دندانپزشک یا پزشک مشورت کنید.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close