لرستان

آتش‌سوزی‌ها در ۸۰۳ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و ‌مزارع لرستان

روزهای بروجرد– آتش‌سوزی‌ها در حالی هنوز در زمین‌های لرستان ادامه دارد که ۶۲۴ هکتار مرتع و جنگل و ۱۷۹ هکتار از مزارع این استان از ابتدای امسال تا روز پنجشنبه ۲۹ تیر دچار آتش‌سوزی شده‌است.

آتش‌سوزی‌های گاه‌وبیگاه عرصه‌های جنگلی لرستان را در معرض نیستی قرار داده‌ است و آتش رخت سبز بلوطستان را سیاه کرده‌ است.

آتش‌سوزی‌ها در حالی هنوز در زمین‌های لرستان ادامه دارد که ۶۲۴ هکتار مرتع و جنگل و ۱۷۹ هکتار از مزارع این استان از ابتدای امسال تا روز پنجشنبه ۲۹ تیر دچار آتش‌سوزی شده‌است.

پنج هکتار از جنگل‌ها و مراتع روستای کوماس بخش ویسیان چگنی نیز روز گذشته در آتش سوخت و تداوم حریق جنگل‌ها و مراتع این شهرستان را خاکستر کرد.

اصغر مرادیان دادستان عمومی و انقلاب چگنی در جمع خبرنگاران گفت که چند نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

او بیان کرد که این افراد بقایای محصولات کشاورزی را آتش زده بودند، اما این اقدام آنان حریق جنگل‌ها و مراتع چگنی را هم در برگرفت و ما در حال بررسی برای عمدی یا غیرعمدی بودن این حادثه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب چگنی اعلام کرد که با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان مطابق با قانون برخورد می‌شود و متهمان در صورت ارتکاب عمد به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم می‌شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close