اخبار بروجردلرستان

استفاده از «پابند الکترونیک» برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل زندان‌های لرستان از استفاده از «پابند الکترونیک» برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های این استان خبر داد.

عبدالمجید کشوری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فعالیت چهار انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در لرستان، اظهار داشت: این انجمن‌ها در شهرستان بروجرد، دورود و الیگودرز فعالیت دارند.

کمک ۵ میلیاردتومانی به خانواده‌های زندانیان

او با اشاره به فعالیت این انجمن‌ها زیر نظر دادستان، فرماندار، اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد است، عنوان کرد: خدمات‌رسانی انجمن‌ها، بیشتر به خانواده زندانیان معطوف می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به برگزاری جشن‌های «نسیم مهر» در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان، گفت: خیرین و نیکوکاران در این جشن‌ها شرکت می‌کنند و ۱۰۰ درصد منابع انجمن‌ها دراین‌رابطه نیز از طریق خیرین و نیکوکاران تأمین می‌شود.

کشوری، بیان داشت: بر اساس اساسنامه، این انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان، کارها و اقدامات اقتصادی را نیز انجام می‌دهند و از مجموع ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومانی که به‌عنوان دستمزد زندانیان شاغل پرداخت شده، قریب به پنج میلیارد تومان آن از طریق انجمن‌ها پرداخت شده است.

او با تأکید بر اینکه دغدغه زندانیان، خانواده‌های آنها هستند، گفت: بیشترین حجم تقاضا برای کمک، بحث اجاره مسکن برای خانواده زندانیان است.

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه جشن‌های «نسیم مهر» فرصتی است که ما انجمن‌ها را به جامعه معرفی کنیم، تصریح کرد: در این راستا منابع خیرین جمع‌آوری و توسط انجمن‌ها مدیریت و منجر به ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان می‌شود.

کشوری، افزود: در سال گذشته نزدیک به هفت هزار بسته معیشتی توسط همین انجمن‌ها در بین خانواده‌های زندانیان در استان توزیع شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها، گفت: یکی از مصادیق کاهش جمعیت کیفری استفاده از ابزارها نوین و به‌روز است.

استفاده از «پابند الکترونیک» برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های لرستان با تأکید بر اینکه در سند تحول قضائی هم به این موضوع تأکید شده تا ما از این ظرفیت استفاده کنیم، عنوان کرد: بحث «پابند الکترونیک» یک ظرفیت قانونی است و برای جرایم سبک در نظر گرفته می‌شود.

کشوری، ادامه داد: برای استفاده از «پابند الکترونیک» فرد باید شرایط لازم و همچنین ضمانت و وثیقه کافی را در مرجع قضائی داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه در سال گذشته لرستان در سطح کشور رتبه اول استفاده از «پابند الکترونیک» را کسب کرد، افزود: با استفاده از این ظرفیت، توانستیم به کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها کمک کنیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان، بیان داشت: در سال گذشته بیش از هزار مورد «پابند الکترونیک» را در سال گذشته نصب کردیم و در حال حاضر نیز ۲۴۰ نفر از زندانیان استان تحت پوشش سامانه «پابند الکترونیک» هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close