اخبار بروجرد

راه‌آهن دورود-بروجرد-ملایر به طول ۸۷ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است

روزهای بروجرد– مدیر کل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی وکاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با انجام مطالعات ژئوتکنیک و ۲ هزار متر حفاری با بیش از ۷۰ گمانه در بخش تونل‌ها و پل‌های مسیر راه‌آهن دورود- بروجرد- ملایر، نقش‌آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء کیفیت این پروژه عمرانی ملی داشته باشد.

سپهر دانیالی گفت: عملیات اجرایی مطالعات ژئوتکنیک تونل‌ها و پل‌های این پروژه از فروردین ماه امسال آغاز و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام  عملیات حفاری و مطالعات ژئوتکنیک با دقت و سرعت بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام و نتایج مطالعات هر مرحله به کارفرما تحویل شده است.

مدیر کل دفتر مطالعات ژئوتکنیک، پهنه‌بندی و کاوش‌های صحرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: در این پروژه ملی خدمات مهندسی از جمله عملیات حفاری و انجام آزمایش‌های صحرایی، آزمایشگاهی و ارائه گزارش نهایی خدمات مهندسی ژئوتکنیک از سوی متخصصین این دفتر و مجموعه شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک اقدام شده و نتایج بدست آمده به طور مستمر به منظور تعیین مقاومت مجاز خاک در لایه‌های مختلف، تشریح نوع شالوده و میزان نشست در بخش‌های طرح، ساخت و اجرای پروژه در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما و مهندسین مشاور همکار پروژه قرار خواهد گرفته است.

دانیالی افزود: راه‌آهن دورود– بروجرد– ملایر که به عنوان بخشی از  کریدور غربی و جنوبی کشور به طول ۸۷ کیلومتر یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه ریلی در دولت سیزدهم است که با تکمیل آن شاهد افزایش جابجایی سالانه ۲ میلیون مسافر و نیز ۴ میلیون تن بار در بخش ریلی کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی راه‌آهن دورود- بروجرد تردد مسافری و انتقال  بار در چند استان تسهیل شده و این خط با نقش ترانزیتی کریدور شرق به غرب را به هم متصل کرده و در تحول اقتصاد منطقه به ویژه اقتصاد گردشگری استان لرستان نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close