اخبار بروجردویژه ها

مشکل کمبود آب در شهرک‌ صنعتی بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بروجرد شماره یک کمبود آب است که این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

فرزاد محمدی در نشست بررسی مشکلات شرکت شهرک صنعتی شماره یک بروجرد با اظهار کرد: از مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک بروجرد، کمبود آب است که ریشه در افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، به ویژه با توجه به وجود واحدهای تولیدی آب‌بر دارد.

او برخورد قاطع با انشعابات غیرمجاز و هدررفت آب توسط واحدهایی که بی‌رویه استفاده می‌کنند را از نکات مهم در رفع مسأله دانست و افزود: در جهت رفع مشکل آب این شرکت در ایام گذشته یک فقره چاه آب جدید را راه‌اندازی کرده که با تکمیل تجهیزات چاه به زودی وارد مدار آب‌رسانی خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که افت شدید سطح آب‌دهی چاه‌های منطقه و استفاده بی‌رویه از چاه‌های کشاورزی اطراف شهرک صنعتی بروجرد برای این شهرک مشکلاتی را بوجود آورده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: تاکنون ۷۴ واحد صنعتی در این شهرک به بهره‌برداری رسیده‌اند که ۵۶ واحد فعال و ۱۸ واحد غیرفعال داریم.

او افزود: ما از ۸۰۰ قراردادی که در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی لرستان داریم ۹۷ قرارداد مربوط به عرصه شهرک صنعتی شماره یک بروجرد است که شامل دو گروه می‌باشند، گروه اول شامل واحدهایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند یعنی دارای پروانه بهره‌برداری هستند و دسته دیگر قراردادهایی که در مرحله ساخت هستند.

محمدی تصریح کرد: ۲۱ قرارداد در مرحله ساخت و ۷۴ واحد نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند که از مواردی که در حال ساخت هستند هفت مورد فعال یعنی دارای پیشرفت فیزیکی هستند و ۱۴ مورد نیز راکد هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با تأکید بر اینکه آب اصلی‌ترین زیرساخت یک مجموعه صنعتی و تولیدی است، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص احتمال افزایش عرصه صنعتی در شهرک صنعتی بروجرد بدون‌شک نیاز به تامین زیرساخت‌های لازم برای فازهای جدید داریم که عملیات حفاری چاه جدید نیز در همین راستا بوده است و با تجهیز چاه در روزهای آینده آب به مدار شهرک تزریق خواهد شد.

او تأکید کرد: مشکل مهمی که در مصرف آب در شهرک بروجرد وجود دارد پیرامون ناترازی بین مصرف و برداشت چاه است و برآوردهای به عمل آمده توسط کارشناسان شرکت نشان داده است که ۴۰ درصد ناترازی وجود دارد که بیشترین آمار در کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مربوط به همین شهرک شماره یک بروجرد است.

محمدی با تأکید براینکه یکی از مواردی که باعث این ناترازی می‌شود به داخل حریم شهرک برمی‌گردد افزود: مقرر گردیده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شرکت آبفا و شرکت شهرک‌های صنعتی انشعابات غیرمجاز را شناسایی و اعلام نمایند، همچنین مواردی را که مربوط به بیرون از منطقه هستند همچون چاه‌هایی که به صورت غیرمجاز در کنار عرصه شهرک صنعتی حفاری شده‌اند شناسایی و اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

 

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close