اخبار بروجردلرستان

۳۰ درصد آبشخورهای حیات‌وحش در لرستان خشک شد

روزهای بروجرد- ۳۰ درصد آبشخورهای حیات‌وحش در این استان توسط محیط‌‌بانان آبرسانی می‌شود.

علی سالاروند دراین باره به فارس می‌گوید: بیش از یک هزار و ۷۵۰ گونه گیاهی و بیش از ۳۶۵ گونه جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در لرستان شناسایی شده‌ است.

او  با اشاره به اثرات خشکسالی بر آبرسانی به حیات‌وحش تصریح می کند: حدود ۳۰ درصد از منابع آبی و چشمه‌های تأمین‌کننده آب برای آبشخورهای حیات‌وحش در لرستان خشک شده‌‌ و آبرسانی توسط محیط‌بانان و پمپاژ آب انجام می‌شود.

ساخت، ترمیم و ضدعفونی‌کردن آبشخورهای حیات‌‌وحش، ایجاد مرکز پمپاژ آب و انتقال آب برای بخشی از آبشخورها، خرید و ساماندهی وسایل موردنیاز برای آبرسانی به حیات‌وحش از جمله اقدامات سازمان محیط زیست لرستان برای حفاظت از حیات‌وحش در فصول کم‌آبی و خشک سال است.

سالاروند با بیان اینکه تاکنون گزارشی  از تلف‌شدن حیات‌وحش بر اثر خشک‌سالی نداشته‌ایم، می‌گوید: اگر زنجیره غذایی حیوانات وحشی قطع و یا منابع آبی خشک شود، حیات‌وحش ممکن است از زیستگاه طبیعی خود خارج شوند.

خشکسالی باعث می‌شود برخی گونه‌های حیات‌وحش که با کمبود آب مواجه می‌شوند  به محل زندگی انسان‌ها نزدیک شوند و در خطر قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست لرستان با تاکید بر آموزش جوامع محلی در برخورد با گونه‌های جانوری می‌گوید: ۳۲۲ هزار هکتار عرصه حفاظت‌شده و معادل ۱۳۱ هزار و ۷۴۴ هکتار منطقه شکار و صید ممنوع تحت حفاظت محیط‌زیست این استان قرار دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close