اخبار بروجرد

۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذار شد

روزهای بروجرد– رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: تغییر کاربری خانه‌های تاریخی به اقامتگاه، هتل، کافه و رستوران‌های سنتی، اقدامی برای درآمدزایی و توسعه گردشگری محسوب می‌شود که تا کنون در این راستا ۶ خانه تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذار شده است.

کامران حسینی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خانه مصری بروجرد یکی از خانه‌های تاریخی که مالکیت آن متعلق به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار و پس از مرمت و احیا به رستوران سنتی تبدیل شده است.

او افزود: مقدمات تبدیل خانه تاریخی مغیث الاسلام بروجرد، توسط یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی یک هتل انجام شده همچنین یک سرمایه گذار ۲ مورد از خانه‌های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را برای تغییر کاربری مرمت کرده است.

حسینی بیان کرد: با همکاری میراث فرهنگی این ۲ خانه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، شامل خانه تاریخی روغنی و خانه تاریخی خوش قلب توسط سرمایه گذار به رستوران و کافه سنتی تبدیل خواهد شد.

رییس میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی این خانه‌های تاریخی را مرمت می‌کن

او افزود: این خانه‌ها شامل خانه‌های تاریخی حریری و روناسی در محله مجموعه طباطبایی و خانه مستجاب الدعوه در خیابان سعدی، خانه تاریخی غروی در خیابان شهدا و خانه تاریخی ایرانپور در خیابان صفا است.

حسینی با بیان اینکه در حوزه‌های صنایع دستی نیز سه خانه تاریخی واگذار می‌شود، گفت: این خانه‌های تاریخی شامل خانه تاریخی نساجی، خانه تاریخی بزرگمهر و خانه چوب است.

بنا بر گفته رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد تعداد ۵۰ خانه تاریخی در بروجرد وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۵ مورد در فهرست آثار ملی کشور شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close