اخبار بروجرد

فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد به زودی آغاز می‌شود

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از آغاز فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسخ خطی به زودی در بروجرد خبر داد.

عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای سومین موزه شهرستان بروجرد فاز پنجم عملیات تکمیل موزه نسیخ خطی بروجرد به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: در این مرحله تکمیل راهروی ضلع جنوبی موزه، زمینه‌سازی عمرانی، بسترسازی تاسیسات برقی و نورپردازی، تهیه تابلوهای معرفی خوشنویسی و تولید محتوا و برداشت مجدد از طرح در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه برای اجرای و تکمیل این مرحله از عملیات تکمیل موزه نسخ خطی بروجرد ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود افزود: موزه نسخ خطی بروجرد که در خانه تاریخی بیرجندی شهر بروجرد راه‌اندازی خواهد شد سومین موزه شهرستان بروجرد محسوب می شود.

حسن‌پور موزه ها را مهم‌ترین ارکان فرهنگی جامعه و معیار توسعه کشور دانست و بیان کرد: موزه‌ها تاثیر مهم و فراوانی در هویت‌بخشی ملی و تاریخی دارند و در استحکام ریشه‌های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم از تاثیر قابل توجهی برخوردارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ موزه در سطح لرستان فعال هستند که در صورت تکمیل و راه‌اندازی موزه نسخ خطی شهرستان بروجرد تعداد موزه‌های استان به عدد ۱۳ خواهد رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close