اخبار بروجردویژه ها

سال گذشته بروجرد رتبه نخست تصادفات در لرستان را داشته است

روزهای بروجرد– رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد گفت: هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت، ایمنی راه‌ها و نصب نیوجرسی در جاده‌های اصلی شهرستان در سال جاری هزینه شده است.

محمد ایرانشاهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای آسفالت و بهسازی جاده‌های اصلی شهرستان حدود هزار میلیارد ریال و برای نصب نیوجرسی ۳۳۰ میلیارد ریال قرارداد بسته شده که اجرای آن آغاز شده است.

وی جاده بروجرد به اشترینان و خرم‌آباد و جاده بروجرد – اراک سه جاده‌ اصلی شهرستان است، افزود: طرح نصب نیوجرسی در جاده اشترینان به بروجرد در فاز اول پنج کیلومتر و فاز دوم هم پنج کیلومتر اجرا می‌شود که اکنون مراحل نصب آنها آغاز شده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد با بیان اینکه امسال در بخش آسفالت یک قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریالی با پیمانکار بسته شده است، اضافه کرد: این طرح بزودی آغاز می‌شود در خصوص روکش آسفالت جاده بروجرد به خرم اباد هم قرارداد ۱۷۰ میلیارد ریالی بسته و پیمانکار مشخص شده و عملیات روکش آغاز شده است.

ایرانشاهی ادامه داد: برای جاده بروجرد – اراک نیز یک قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریالی بسته و پیمانکار در حال انجام کار است در همین راستا سه پیمانکار گرفتیم که ۲ پیمانکار مشغول کار شدند و یکی دیگر هم بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او در خصوص زیرگذر پادگان مهندسی یادآور شد: این طرح با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مراحل پایانی است و چند روز آینده تکمیل و تا ۲ هفته دیگه قابلیت افتتاح دارد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای تعمیر گاردیل‌های جاده‌های بروجرد نیز پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و این طرح در چند روز آینده انجام می شود.

ایرانشاهی افزود: در جاده بروجرد – اشترینان ۲ نقطه پرخطر و تصادف خیز، سه راه نهاوند و سه راهی رضا آباد وجود دارد که روشن کردن برج نوری آنها در دستور کار قرار گرفته و یکی از آنها روشن شده است و سه راهی نهاوند هم برج نوری آن نصب و ظرف ۲ هفته آینده روشن می‌شود.

او اظهار کرد: اعتبار این ۲ برج نوری ۶ میلیارد ریال است و علاوه بر این نصب دوربین کنترل سرعت ماه آینده دراین محور نصب می‌شود تا با کاهش سرعت، ایمنی جاده را بالا ببریم.

ایرانشاهی بیان کرد: بروجرد سال گذشته رتبه اول مرگ میر بر اثر تصادفات در لرستان را داشت که با تلاش حوزه راهداری و باتوجه به ایمن سازی‌های انجام شده و برطرف کردن نقاط حادثه خیز با نصب علایم هشداری اکنون در رتبه چهارم است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close