اخبار بروجردلرستانویژه ها

۱۶ میلیون دلار در لرستان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: ۱۶ میلیون دلار در استان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

فرهاد زیویار در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: در این هفته طرح‌های خوبی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شوند.

او با بیان اینکه سه طرح فروسیلیس الیگودرز، ازنا و بروجرد با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی و یا آغاز به کار می‌کنند، افزود: با احداث این پروژه‌ها ۵۰۰۰  فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برخی از واحدهای استان احیاء شدند، گفت: این واحدها شامل ۵۵ واحد کشاورزی، سه واحد گردشگری و ۲۳ واحد صنعتی بودند.

زیویار به انجام سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح‌ها شامل باغداری سراب کرتول بروجرد با ۹۰۰ هزار یورو  توسط سرمایه‌گذار اماراتی، طرح گردشگری کشت و صنعت با ۱۰ میلیون دلار با سرمایه‌گذار آلمانی و همچنین طرح فروسیلیکون منگنز با پنج میلیون دلار توسط کشور چین هستند، بیان کرد: در مجموع ۱۶ میلیون دلار در لرستان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مولدسازی ابتکار دولت سیزدهم و جهشی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، یادآور شد: تامین منابع مورد نیاز و تسهیلات به ویژه منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه دیر ابلاغ شده و انتظار داریم این مهم مورد اهتمام و حمایت قرار بگیرد.

او اضافه کرد: بانک‌ها انتظار دارند بین منابع و مصارف آنها تعادل ایجاد شود و ضرورت دارد تعادل، توازن و تفاوتی بین استان‌های برخوردار و کم‌برخوردار قائل شد.

زیویار در خصوص استمهال تسهیلات مردمی‌سازی در حوزه مرغداری، بیان کرد: لرستان بیش از مصرف سرمایه‌گذاری در تولید مرغ دارد و در صورت توجه و حمایت می‌تواند نیاز سایر استان‌ها را تامین کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close