اخبار بروجرد

طرح کارخانه “فروسیلیس” بروجرد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

روزهای بروجرد– رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: طرح احداث کارخانه «فروسیلیس» این شهرستان در منظقه ویژه اقتصادی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد اصل مرزی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مقدمات احداث این پروژه از سال گذشته آغاز و الان وارد فاز اجرایی شده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت سه هکتار آغاز شده است، افزود: با احداث این کارخانه حدود ۳۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم در شهرستان بروجرد ایجاد خواهد شد.

رییس اداره صمت بروجرد تصریح کرد: با توجه به نیاز صنعت فولاد کشور به مواد فروسیلیس و همچنین اینکه در درون کشور هنوز در این حوزه به خودکفایی نرسیده‌ایم، این صنعت یکی از پروژه‌های آینده‌دار و پر بازده در شهرستان خواهد بود.

اصل مرزی اضافه کرد: کارخانه فروسیلیس منگنز با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

او ادامه داد: این پروژه با تولید ۱۲ هزار تن در سال نقش مهمی در تامین نیاز کشور دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: اعتبار این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین شده و فروسیلیس در صنایع فولادسازی به‌عنوان عامل اکسیژن‌زا از مذاب فولاد و در ریخته‌گری چدن‌های خاکستری به‌عنوان عامل جوانه‌زا (برای تشکیل گرافیت) کاربرد دارد.

اصل مرزی بیان کرد: بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فروسیلیس کارخانه‌های فولاد هستند و سایر ریخته‌گری‌ها و کارخانه‌های تراکتورسازی نیز مصرف‌کننده این ماده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close