اخبار بروجرد

کلنگ‌زنی ساخت واحد صنعتی شهر پروتئین بروجرد

روزهای بروجرد– عملیات احداث واحد صنعتی شرکت شهر پروتئین بروجرد با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور آغاز شد.

امین مهدی‌زاده رئیس اداره دامپزشکی بروجرد در حاشیه کلنگ زنی این واحد صنعتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت شهر پروتئین بروجرد(پرریزان سابق) یکی از واحدهای راکد و غیرفعال بوده که پس ازهفت سال تعطیلی احیا می شود.

او تصریح کرد: این واحد در سال ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذار جدید خریداری و با اورهال و تعمیرات اساسی این واحد در سال ۱۴۰۰ فعال و در سال ۱۴۰۱ واحد تولیدی نمونه استانی شد.

رئیس اداره دامپزشکی بروجرد خاطرنشان کرد: این واحد دارای مجوز قطعه بندی مرغ، گوشت، ماهی و سردخانه از اداره جهاد کشاورزی و دامپزشکی است.

مهدی زاده اضافه کرد: این واحد در زمینی به مساحت ۲هکتار و سرمایه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی احداث می‌شود.

او بیان کرد: این واحد برای ۱۰۰ نفر غیرمستقیم و ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که ۲۰ نفر از آن‌ها خانم‌های سرپرست خانوار هستند.

رئیس اداره دامپزشکی بروجرد ادامه داد: شرکت شهر پروتئین هم اکنون در حال فعالیت در زمینه بسته بندی ماهی است و روزانه هشت تن ماهی قزال آل بسته بندی و در ۲ سال گذشته در خط تولید گوشت بیش از ۶۰۰ تُن برای پشتیبانی دام استان لرستان و ۶۰۰ تن مرغ تولید داشته است.

مهدی زاده بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد روزانه ۲۰ تن ماهی، ۳۰ تن مرغ و پنج تن گوشت بسته بندی و اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفردر صورتی که بتواند سرمایه در گردش را تامین کند، دارد.

او ادامه داد: حال با گرفتن مجوز کشتارگاه از اداره دامپزشکی و جهاد شهرستان، قصد تاسیس کشتارگاه طیور را برای تکمیل زنجیره تولید مرغ که یکی از نیازهای مبرم مردم شهرستان بروجرد و استان لرستان و یکی از کالاهای اصلی سبد خانوار است را دارد و با تاسیس کشتار می‌تواند برای حداقل ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close