اخبار بروجرد

خبرنگاری که عمو و دایی صدها کودک شده است

علیرضا سلیمانی روزبهانی سالهای سال است که فرهاد داودوندی را می شناسم، در این سالها جز کار خیر و کمک به نیازمندان چیزی از او ندیده‌ام، دائم در حال تکاپو برای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان و بیماران نیازمند است.

فرهاد داودوندی حالا عمو و دایی صدها کودک است که در شرایط خاص زندگی‌شان در کنار آنان بوده است.

مردم بروجرد به فرهاد داودوندی اعتماد کامل دارند و به محض فراخوان دادن در صفحه مجازی خود برای کمک به نیازمندان سیل کمک های خیرین به حساب وی واریز می شود و فرهاد داودوندی هم با شفافیت کامل و ۱۰۰ درصدی کمک‌های مردمی را برای رفع مشکل نیازمندان هزینه می‌کند.

در یک اقدام زیبا و تحسین برانگیز فرهاد داودوندی بانی کاشت هزاران درخت در شهر بروجرد شده است، او با شعار بروجرد را به باغ شهر تبدیل می‌کنیم تاکنون تعداد زیادی بوستان در نقاط مختلف شهر احداث کرده است.

مردم بروجرد به یاد درگذشتگان، و یا در هنگام تولد فرزند و یا ازدواج خود درختی را در یکی از بوستان‌های احداثی می‌کارند و باقیات و صالحاتی برای اموات و درگذشتگان و یادبودی برای تولد و ازدواج ایجاد می کنند.

ابتکار فرهاد داودوندی در کاشت درخت بی‌نظیر است، این اقدام و پیش قدم شدن برای کاشت درخت آن هم درختان مثمر یک کار فرهنگی و ماندگار است.

برای مصاحبه با فرهاد داودوندی به محل کارش که یک مغازه فروش لوازم یدکی در خیابان رودکی بروجرد است رفتم، مثل همیشه کمک به نیازمندان را در اولویت کارش قرار داد و برای گرفتن یک عکس تبلیغاتی از یک خودروی نصب داربست لحظاتی را صرف کرد، هزینه گرفتن تبلیغات بر روی کانالش در فضای مجازی را صرف کمک به نیازمندان می کند. 

کاشت ۲ هزار اصله نهال در ۲۷ بوستان بروجرد

فرهاد داودوندی مصاحبه خود را با لهجه شیرین بروجردی آغاز کرد و گفت: همواره در فکر پیاده کردن ایده‌های نو برای بالا بردن پرچم شهرم بروجرد هستم.

او اظهار داشت: یکی از ایده‌ها که مورد استقبال فراوان قرار گرفت، کاشت درخت توسط مردم به یاد درگذشتگان، و در مراسمات شادی مانند ازدواج، تولد و دیگر مناسبت‌ها بود که این ایده را در فضای مجازی مطرح کردم، خودم باورم نمی شد که ایده کاشت درخت آنقدر طرفدار داشته باشد.

وی بیان کرد: استقبال مردم بروجرد از کاشت درخت آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتم با همکاری سازمان فضای سبز شهرداری بروجرد، درختان را در بوستان های مختلف بکاریم، امروز که با شما صحبت می کنم ۲۷ بوستان درختان مثمر در بروجرد ایجاد شده است.

داودوندی افزود: هزینه خرید درختان توسط مردم بروجرد و بروجردی‌ها در دیگر شهرها و خارج از کشور پرداخت می شود و تاکنون ۲ هزار اصله نهال که بالای ۹۰ درصد درختان مثمر می باشد در ۲۷ بوستان کاشته شده است.

او افزود: با همکاری سازمان فضای سبز ۶ هزار درخت خریداری شده و در نهالستان فضای سبز شهرداری نگهداری می‌شود، بروجرد را به باغ شهر تبدیل می‌کنیم، با اجرای طرح درخت کاری در آینده نزدیک درختان مثمر مانند سنجد، سیب، آلبالو، توت، گردو، انجیل، گیلاس، زرد آلو و درختهای بومی منطقه کاشته خواهد شد.

او اظهار داشت: در ادامه اجرای ایده‌های جدید ارتباط برقرار کردن نوه ها با پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها است که در این راستا با همکاری خوب مدیریت سینما فلسطین بروجرد به پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌هایی که با نوه‌ها به سینما بروند رایگان بلیط داده می‌شود، تاکنون صدها خانواده با استقبال از این طرح در کنار پدربزرگ و مادربزرگ در سینما لحظاتی خوبی را تجربه کرده‌اند.

او بیان کرد: طی سالیان سال با کمک خیرین سایت کودکان بی سرپرست و خانواده‌های نیازمند را شناسایی و مورد حمایت قرار می‌دهیم، دخترانی که تحت پوشش هستند با حمایت‌های خیرین سایت هزینه‌های تحصیلات آنان پرداخت و به محض گرفتن دیپلم و ۱۸ ساله شدن آنان را برای گرفتن گواهینامه ثبت نام می‌کنیم، و هزینه دانشگاه آنان چه در دانشگاه دولتی و چه در دانشگاه آزاد پرداخت می‌شود و همزمان با پرداخت هزینه‌های تحصیل آنان به مرور جهیزیه آنان آماده می‌شود، این طرح برای دخترانی که از نعمت پدر و مادر محروم هستند اجرا می‌شود.

 هم صحبتی و مصاحبه با فرهاد داودوندی هیچگاه خسته کننده نیست او با اینکه هماهنگی بسیاری از کارها را خود انجام می‌دهد ولی همچنان از تیم خیرین که با وی ارتباط دارند نام می برد و همواره سپاسگزار خیرین است.

فرهاد داودوندی کار جهادی و خدایی را به معنای واقعی انجام می‌دهد زیرا خود را وقف کمک رسانی به مردم نیازمند کرده و دل کودکان بی سرپرست را با نگاه مهربان خود شاد می‌کند.

او همواره به فکر شادی مردم است یکی از دلایل او برای احداث بوستان و کاشت درخت شادی مردم با حضور در این بوستان‌ها و کنار درختان است.

 

منبع: فارس

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close