اخبار بروجرد

دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرندگان تزیینی در بروجرد

روزهای بروجرد– مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری اعضای یک گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان تزیینی در عرصه‌های طبیعی شهرستان بروجرد خبر داد.

علی سالاروند در این‌باره گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در پی گشت و کنترل در حوزه شهرستان به یک گروه از صیادان غیرمجاز پرندگان تزیینی برخورد و پس از شناسایی متخلفان، آنها را دستگیر کردند.

او افزود: از این افراد ١٠ قطعه سهره طلایی، تور زنده گیری، قفس پرندگان و قریبل به همراه سایر ادوات زنده گیری کشف و ضبط و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

سالاروند با بیان اینکه پرندگان کشف شده در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی شدند افزود: از همه دوستداران محیط زیست درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در این استان تشکیل شد و ۵۰۳ نفر نیز دستگیر شدند که تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

سالاروند اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close