لرستان

سردار سلامی: اسراییل و حامیانش تعادل خود را از دست داده اند

روزهای بروجرد– فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره حمله اسراییل به مردم بی دفاع غزه گفت: این عکس العمل های دیوانه وار نشان می دهد هیچ عقلی بر رفتار آنان حاکم نیست، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس و رژیم صهیونیستی کاملا تعادل خود را از دست داده اند و سرگردان هستند.

سردار حسین سلامی در کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان ادامه داد: گفت: اسلام و تاریخ آن نشان داده راه سعادت مسلمانان حضور در میدان های نبرد است چون دشمنان اسلام نمی توانند درخشش نور خداوند را ببینند و تاریخ ۴۵ ساله کوتاه انقلاب ما نشانگر این واقعیت است که امروز دشمنان اسلام می جنگند تا مردم از دین دست بردارند.

او افزود: ماجرای غزه امتدادی از این تقابل بین اسلام و کفر در عصر حاضر است و ضربه به دشمن در عملیات طوفان الاقصی غیر منتظره، بی نظیر و کاملا غافلگیر کننده بود و دوباره ایمان به صحنه آمد.

وی با بیان اینکه اینها افسرده، خسته و شکست خورده اند گفت: آمریکا بیش از چهار دهه در نقاط مختلف جهان، خنجرهای زهرآلود را به پیکر امت اسلام فرو برده است و هر از گاهی با این خنجر بخشی از پیکر امت اسلام را خونین و این امت را عزادار می کند.

سردار سلامی افزود: آمریکا رژیم صهیونیستی را در پهلوی امت اسلام نگه داشته است وگرنه در این جغرافیایی اسلام وجود قوم اندک صهیونیست چه منطقی دارد؟

او اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این منطقه برای تسخیر جغرافیایی سیاسی عالم اسلام و ناامن کردن مناطق امت اسلامی فعال است تا شرارت بر این منطقه ببارند و در جای دیگری پدیده تکفیری را آموزش دادند تا جهان اسلام را با بحران هایی سخت روبرو و نوامیس مسلمانان را آواره کنند.

او با طرح این سوال که آیا در سوریه، لبنان، عراق، یمن و فلسطین غیر از این چیزی وجود دارد؟ ادامه داد:  حماسه شهدای ایران اسلامی در دفاع مقدس اجازه نداد که آنها در نقطه آغاز، قوی ترین امت اسلامی را در هم بشکنند و با شکستی مفتضحانه ایران اسلامی را ترک کردند اما صحنه های دیگر را فعال کردند.

سردار سلامی گفت: آنان درس های خوبی از فرار، عقب نشینی و شکست آموخته اند و در افغانستان و عراق سفره گستره سیطره سیاسی آنان با رشادت و دلاوری مردان بزرگی چون شهید سردار قاسم سلیمانی تنگ شد اما بازهم دست بردار نیستند.

او تصریح کرد:  امروز این همه غوغا و آتش برای این است که یکباره متوجه شدند عناصر آنان بسیار سست، دستگاه اطلاعاتی مخوف و گسترده آنان در مقابل نیروهای مقاومت ناتوان است که تکیه برآمریکا هم آنان را مصون نکرد، رژیم صهیونیستی در باریکه ای زندگی می کند که گاه عرض آن ۱۴ کیلومتر است و فقط یک عملیات بیت المقدس ما کافیست تا او را کاملا بشکند.

او افزود: شهرهای رژیم صهیونیستی در وسط میدان جنگ بوده، جنگ و زندگی برای آنها در هم آمیخته، و محل تبادل آتش ها از شمال، کرانه باختری و غزه، سرزمین اضطراب ها، نا آرامی ها و کابوس ها را محاصره کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:به تعبیر مقام معظم رهبری هر روز یک مقام بلند پایه اروپایی و آمریکایی در این سرزمین برای تنفس مصنوعی حاضر می شود و فکر می کنند می توانند این شکست سنگین را با بمباران مردم بی دفاع را جبران کنند اما بدانند که کشتن کودکان، پیروزی نیست.

صبر و آرامش خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه است

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه صبر و آرامش خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه است افزود: معامله بزرگ پدران و مادران شهدا با خدا، زیباترین معامله است.

او تصریح کرد:  شهیدان با شهادت خود از زندگی دنیا چشم پوشی و نفس و جان را فدای اسلام کردند تا کفار، مشرکان و منافقان نتوانند بر سرنوشت مسلمانان تاثیرگذار باشند.

او با بیان اینکه شهادت هرگز کهنه و فراموش نمی‌شود اظهار داشت: خداوند به شهدا حیات ملکوتی بخشیده است و در حالیکه شهدا به آرزوی خود رسیدند اما خانواده های آنها جان عزیزان خود را فدا کردند و اخلاص، عظمت و ایثار خانواده شهدا در هیچ کجا دیده نمی‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در صحنه نابرابری جنگیدیم، صحنه‌ای که در آن براساس محاسبات، دشمن باید پیروز می شد اما آنانی که در این میدان نابرابر وارد عرصه جنگ شدند و از میدان های مین عبور و ایستادگی کردند، کشور را از خطر اسارت نجات دادند و اجازه ندادند سرنوشت ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

سردار سلامی اظهار داشت: ابعاد وسیع اقدام شهدا در مقابل دشمنان و خلاص شدن از شر دشمنان یک داستان واقعی است و یک شکوه، ارزش و عشق عاشورایی محسوب می شود.

او با بیان اینکه هویت، پیشرفت، استقلال، آزادی و شخصیت سیاسی کشور مدیون خون پاک شهدا است عنوان کرد: کنگره شهدا باید جاودان بماند تا این فرهنگ در میان جوانان بماند چراکه تنها با شهادت ماندگار هستیم و دشمنان نمی‌توانند درخشش نور را ببینند.

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه مردم لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند گفت: اینجا نسیم غیرت و وفاداری موج می‌زند چراکه مردمانی با صداقت و اخلاص، صاف و صادق، مردمان حماسه و دلاوری و از خودگذشتگی هستند و این صفات شایسته تحسین مقام معظم رهبری است.

او با اشاره به اینکه شخصیت آیت‌الله بروجردی قله رفیع فقاهت بود و هنوز هم معارف، سیره و اندیشه او در دنیای اسلام زبان‌زد می‌باشد اظهار داشت: همچنین شهید سردار محمد بروجردی مسیح کردستان و دیگر شهیدان لرستان جانفشانی ها کردند.

او ادامه داد: لرستان دِین خود را با حماسه آفرینی به ایران و اسلام ادا کرد و جنگید همچنین فرزندان این سرزمین قدم‌های مستحکم داشتند و دست هایشان برای شکست دادن دشمنان بلند بود.

سردار سلامی با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۵۵ شهید در این استان حجت واضحی برای بیعت، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار است عنوان کرد: مفتخر هستم که به پابوس خانواده شهیدان مشرف شدم چراکه صبر و آرامش خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روح شهادت در جامعه است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close