اخبار بروجرد

یک هزار و ۹۰۰ حلقه چاه آب در بروجرد وجود دارد/ فرونشست ۱۲ سانتی‌متری زمین در شهرستان

روزهای بروجرد– فرماندار ویژه بروجرد گفت: یک هزار و ۹۰۰ حلقه چاه مجاز و حدود ۹۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان وجود دارد که باید ساماندهی و نظارت کامل نسبت به میزان برداشت از این چاه ها توسط دهیاران انجام شود.

ایرنا: مسلم مرادی در نشست با دهیاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری بروجرد با اشاره به اینکه یکی از وظایف دهیاری نظارت است، افزود: سیاست های دولت را باید دهیاران پیگیری و انجام دهند.

او با بیان اینکه در بعضی نقاط شهرستان فرونشست زمین بیش از ۱۲ سانتیمتر است، افزود: در بعضی از نقاط زمین پایین رفته که براین اساس باید تمام چاههای شهرستان طبق قانون کنتور هوشمند داشته باشند.

فرماندار بروجرد بیان کرد: مسئله آب باید در اولویت قرار بگیرد حدود ۸۰ چاه قطع برق شده‌اند ۲۴۹ پرونده تخلفاتی تشکیل شده ۴۰۰ کدملی افراد که استفاده غیرقانونی داشتند مسدود شده ولی مسئله حل نشد در این راستا باید گفتمان انجام شود.

مرادی اضافه کرد: کشت برنج و سیب زمینی برای زمین مضر است در برخی روستاها آبیاری با آب شرب انجام می شود که باید برخورد صورت گیرد در حال حاضر با کمبود آب روبرو هستیم و باید دهیاران با مردم صحبت کنند.

او ادامه داد: دهیار نقش مدیر و اجرا کننده را دارد آب در شهرستان اولویت اول دارد و اگر نتوانیم مصرف را به ثبات برسانیم در پنج سال آینده ممکن است این شهرستان دچار مشکل شود.

فرماندار بروجرد یادآور شد: یک دهیار قوی مسائل را احصا و با توجه به ظرفیت‌های که در روستا است اولویت بندی انجام می دهد، در برخی روستا وضعیت بهداشت خوب نیست و سطح روستاها زباله و فضولات وجود دارد وقتی روستاها زیبا شود باعث مهاجرت معکوس می شود.

مرادی گفت: مسئله آرد و نان بسیار حائز اهمیت است آردی که دست نانوایی‌ها است امانت دولت در دست مردم است دهیار باید از نانوایی‌ها روستا نظارت کند.

او با تاکید بر اینکه مدیران باید جهاد تبیین کنند، افزود: جریان مقاومت در کل منطقه وجود دارد نشانه های محو شدن اسرائیل را هر روز می بینیم و کشور ما هم در اوج اقتدار سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار دارد.

فرماندار بروجرد ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی در حال رخ دادن است و زیرساختهای اقتصادی توسط این دولت مردمی قوی در شکل گیری است.

مرادی اظهار کرد: امروز همه باید کمک کنیم که نظام و کشور ما قدرتمندانه تر به پیش برود نیازمند کمک همه است.

فرماندار بروجرد بیان کرد: کارها به نیت رضای خدا انجام شود حکومت ما یک حکومت دینی است تنها حکومت و انقلاب دینی هستیم که بر اصول خود پابرجاست و به پیش می رود باید شکرگذار باشیم و تلاش کنیم که عالمانه و متعهدانه کار را به پیش ببریم.

حدود ۲۰۵ روستا در سه بخش مرکزی، اشترینان و شیروان شهرستان بروجرد وجود دارد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close