لرستانویژه ها

عدم جذب به موقع اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی لرستان

روزهای بروجرد– استاندار لرستان از عدم جذب اعتبارات در زمان مشخص توسط دستگاه‌ها در این استان انتقاد کرد.

احمدرضا دالوند در مراسم بزرگداشت روز حسابدار شفافیت و انضباط مالی را مهم و از شاخصه‌های هر مدیر موفق عنوان و اظهار داشت: انضباط مالی و شفافیت باعث افزایش کارآمدی و تأثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه‌ها دارد که اگر خوب با آن پرداخته نشود منجر به فسادهای مالی و اقتصادی خواهد شد.

او در ادامه جذب به‌موقع اعتبارات پروژه‌ها را توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مهم دانست و افزود: از مشکل‌ها و چالش‌هایی که طی دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم عدم جذب اعتبارات در زمان مشخص توسط دستگاه‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی خاص و تحریم‌های ظالمانه که بر کشور حاکم است جذب اعتبارات دستگاه‌ها به‌سختی و با پیگیری‌های متعدد انجام می‌شود، انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها این اعتبارات را به‌موقع و در زمان مشخص هزینه کنند تا پایان سال مالی با مشکل برگشت اعتبار مواجه نشویم.

دالوند، افزود: برگشت یک ریال از این اعتبارات اجحاف در حق مردم استان است.

او گفت: ذیحساب‌ها و نیروهای مالی نقش مهم و ارزنده‌ای در هدایت، کنترل و هزینه به‌موقع اعتبارات دارند؛ ازاین‌رو لازم است مدیران را در این فرایند مهم کمک کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، عنوان کرد: از دیگر چالش‌های مهم اختلاف بین دستگاه‌ها با پیمانکاران در اجرای مناقصات است، دستگاه‌ها ضوابط و فرایند برگزاری مناقصات را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند؛ ازاین‌رو ذیحسابان می‌توانند نقش اساسی و کلیدی در پرداخت صورت‌وضعیت‌ها و اجرای مناقصات داشته باشند.

دالوند، گفت: نظارت دقیق و فنی بر پروژه‌ها و بازدیدهای میدانی از دیگر موضوعاتی است که باید موردتوجه بیشتر قرار بگیرد.

او تجربه در مسائل مالی و حسابداری به‌عنوان علمی تخصصی و حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: لازم است نیروهای جوان در کنار باتجربه‌ها قرار گیرند تا تجربه کافی را برای فعالیت‌های خود کسب کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close