اخبار بروجردلرستان

پنج بیمارستان و مرکز درمان خصوصی لرستان در دست ساخت است

روزهای بروجرد– رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: عملیات اجرایی پنج بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی استان در دست انجام و تامین اعتبارات این مراکز جهت تکمیل و بهره برداری در حال پیگیری است.

دکتر بهرام دلفان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر عمده خدمات درمانی در این استان توسط مراکز و بیمارستان های دولتی انجام می شود که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ارایه خدمات بیشتر و رفاه بیماران ضرورت دارد.

او با تاکید بر اینکه توسعه بهداشت و درمان این استان نیازمند استفاده از بخش خصوصی است اظهار داشت: در این راستا احداث پنج بیمارستان و مرکز درمانی با همت بخش خصوصی در حال انجام است که تکمیل هر چه سریعتر این طرح ها گام مهمی جهت توسعه و ارتقای خدمات بهداشت و درمان در استان خواهد بود.

دلفان اظهار داشت: این طرح ها شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهرگان، بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی فردوسی خرم آباد، بیمارستان امام رضای بروجرد، درمانگاه عمومی نور و مرکز جراحی محدود دورود هستند که بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهرگان خرم آباد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۸۲ کلنگ زنی شده و ارزش کنونی آن سه هزار میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه بیمارستان مهرگان خرم آباد جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند ۲هزار میلیارد ریال است اظهار داشت: این بیمارستان دارای ظرفیت اشتغالزایی حداقل ۵۰۰ نفر می باشد.

دلفان با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی فردوسی خرم آباد با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد از سال ۹۸ در حال انجام است افزود: ارزش کنونی این طرح چهار هزار میلیارد ریال که جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند پنج هزار میلیارد ریال است و ظرفیت اشتغالزایی آن یک هزار و ۵۰۰ نفر می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا(ع) بروجرد با ظرفیت اشتغالزایی ۲۵۰ نفر، ارزش کنونی ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال اجرا است و نیازمند حداقل سه هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و تجهیز است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به تازگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن مصوب شده و باید به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

دلفان با بیان اینکه درمانگاه عمومی نور خرم آباد در سه طبقه در حال انجام است افزود: یک طبقه این درمانگاه آماده افتتاح شده و ۲ طبقه دیگر با ارزش کنونی یک هزار میلیارد ریال در حال انجام است و جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: همچنین مرکز جراحی محدود دورود در هشت طبقه در حال انجام و نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری است و مجوز احداث بیمارستان خصوصی شاهین دورود اخذ شده است که در مرحله تعیین مکان و جانمایی قرار دارد.

دلفان همچنین با اشاره به طرح توسعه بیمارستان توحید خرم آباد گفت: با توجه به فرسودگی ساختمان، طرح توسعه آن در راستای گردشگری سلامت تدوین شده و در حال پیگیری است.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تحت بیمارستانی و درمانی در لرستان فعال است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close