اخبار بروجرد

دستگیری فردی در بروجرد که بدون داشتن مدرک پزشکی، دندانپزشکی می‌کرد

روزهای بروجرد– معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مراکز غیرمجاز دندانپزشکی عامل مؤثر انتقال بیماری‌های عفونی، هپاتیت، ایدز و… هستند.

مهدی زارعی در جمع خبرنگاران، افزود: پیرو گزارشات واصله به معاونت درمان مبنی بر اینکه فردی بدون داشتن مدرک دندانپزشکی اقدام به دندانسازی و دندانپزشکی و دخالت در امور پزشکی کرده و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

او تصریح کرد: بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله با هماهنگی قضایی، مطب دندانپزشکی مذکور شناسایی و با همکاری مأموران پلیس مکان فعالیت پلمب و فرد متخلف دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد خاطرنشان کرد: فرد متخلف که هیچ‌گونه مدرک پزشکی نداشته و بدون هیچ مجوزی اقدام به دندانسازی و دندانپزشکی می‌کرد، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

زارعی با تأکید بر اینکه مراکز غیرمجاز دندانپزشکی عامل مؤثر انتقال بیماری‌های عفونی، هپاتیت، ایدز و… هستند، افزود: افراد و مراکز غیرمجاز به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و پزشکی سبب انتقال بیماری‌های عفونی و تهدید سلامت شهروندان می‌شوند.

او اضافه کرد: متأسفانه افراد منفعت‌طلب با دخالت در امور پزشکی سلامتی مردم را تهدید می‌کنند و لذا اطلاع‌رسانی به مردم پیرامون غیربهداشتی بودن این مراکز، مراجعه نکردن مردم و شناسایی و معرفی کردن این مراکز به مراجع قانونی در ارتقای سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.

 

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close