اخبار بروجرد

برگزاری همایش گرامیداشت ۶۸ دانش‌آموز شهید مدرسه فیاض بخش‌ بروجرد

روزهای بروجرد– همایش گرامیداشت ۶۸ شهید دانش آموز شهید مدرسه فیاض بخش بروجرد روز چهارشنبه در سینما فلسطین این شهر برگزار شد. 

در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای دانش آموز  و مسئولان‌ برگزار شد یاد و خاطره این شهیدان که در حمله هوایی عراق در سال ۶۵ رخ داد گرامی داشته شد.

در بیستم دی‌ماه ۱۳۶۵ و در پی حملات موشکی رژیم بعثی عراق به دبستان شهید فیاض بخش بروجرد ۶۸ دانش‌آموز این مدرسه به شهادت رسیدند.

حدود ساعت ۱۳ روز ۲۰ دی ۱۳۶۵ موشک‌های هواپیماهای عراقی ۲ مدرسه را در بروجرد هدف قراردادند و این حادثه درست در هنگامی رخ داد که دانش‌آموزان نوبت بعدازظهر این دو مدرسه در سر صف‌هایشان ایستاده بودند.

تعداد کشته‌شدگان این ۲ مدرسه، در مجموع ۶۸ تن بود.

این دو مدرسه پسرانه، یکی دبستان شهید فیاض بخش (دانش آموزان استثنائی) و دیگری مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی (ع) بودند که در مجاورت یکدیگر قرار داشتند و در منطقهٔ ابراهیم‌آباد در شمال بروجرد واقع بودند.

حجت الاسلام حسینی، امام جمعه بروجرد در این همایش گفت: برای بزرگداشت این دانش‌‌آموزان باید کنگره ملی برگزار کرد و کتاب‌ها به زبان‌های مختلف نوشت تا جهانیان به مظلومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس آگاه شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close