اخبار بروجرد

در ۹ ماهه امسال ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله در بروجرد جمع‌آوری شد

روزهای بروجرد– مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله ۹ ماهه سال جاری در بروجرد جمع آوری شده است.

شهاب شعبان در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: زباله های جمع آوری شده توسط ۴۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت دفن زباله انتقال داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن زباله در بروجرد جمع آوری می‌شود، افزود: این مقدار زباله در برخی مناسبت ها و ایام خاص در طول سال مانند ایام نوروز و مناسبت های مذهبی تا چند برابر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد در خصوص لایروبی با استفاده از ماشین آلات عمرانی این دستگاه خدمات رسان شهری بیان کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۱۰ کیلومتر از شبکه سراسری فاضلاب، منهول ها، انهار و کانال های سطح شهر و شهرک های اطراف شهر بروجرد لایروبی شده است.

شعبان با اشاره به جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن پسماند ساختمانی و عمرانی در بروجرد جمع‌آوری می شود.

شعبان ادامه داد: ۱۰۸ هزار تن پسماند عمرانی و ساختمانی ۹ ماهه امسال در بروجرد جمع آوری شده است.

او در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تفکیک زباله از مبدا اضافه کرد: به استناد آیین نامه جمع آوری هوشمند پسماندها، کمیته های مرتبط با این آیین نامه در شهرداری بروجرد تشکیل شده و به زودی یکی از شرکت های واجد شرایط عملیات طرح جمع آوری پسماندهای خشک با استفاده از نرم افزار در سطح شهر بروجرد آغاز می‌کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close