اخبار بروجرد

سه هزار و ۸۱۷ متر فرش دستبافت در بروجرد تولید شد

روزهای بروجرد– رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: سه هزار و ۸۱۷ متر فرش دستبافت در ۹ ماهه سال جاری در شهرستان بروجرد تولید شده است.

محمد علی اصل مرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز، نیمه متمرکز و تک بافی این شهرستان فعالیت می‌کنند که تنها حدود ۶۰۰ نفر از آنها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

او با بیان اینکه ۲۲۸ فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان و ۶۲ کارت قالیبافی در سال جاری صادر شده است، افزود: بروجرد به عنوان قطب تولید فرش دستباف لرستان است و حدود ۳۰ درصد فرش دستبافت استان در این شهرستان تولید می‌شود.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: پنج نقشه فرش دستباف لری در سازمان مالکیت فکری به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ نقشه بنام شیخ قربانی و قاید طاهر مختص حوزه جغرافیایی شهرستان بروجرد است.

اصل مرزی اضافه کرد: تسهیلات بانکی با سود کم در سال گذشته و امسال در قالب تبصره ۱۶ در اختیار کارگاه های پشتیبان، احیای خانه فرش و فرشبافان قرار داده شده است.

او با اشاره به اینکه خانه فرش محل رسیدگی به امور تشکل های فرش از جمله آموزش و ترویج به صورت رایگان است، گفت: در راستای ترویج و تشویق مردم به بافت فرش و همچنین با هدف ارتقای سطح علمی واحدهای فعال تولید فرش۱۳ دوره کلاس فرش دستباف در محل خانه فرش با نظارت کارشناسان برگزار شده است.

رییس اداره صمت بروجرد با اشاره به اینکه حدود چهار هزار بافنده فرش بروجردی فاقد بیمه هستند، افزود: انتظار می رود برای احیای هرچه بیشتر صنعت فرش در بروجرد متولیان استانی و کشور حمایت جدی از فعالان صنعت فرش داشته باشند.

شهرستان بروجرد دارای ۳۲ کارگاه قالیبافی تولید فرش متمرکز، غیر متمرکز و صنفی است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close