اخبار بروجردلرستان

هر شبانه روز ۶۵ نوزاد در لرستان متولد می‌شود

روزهای بروجرد– مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به ثبت تولد ۶۵ نوزاد در هر شبانه‌روز در این استان، گفت: ۱۰۰ دختر به‌ازای هر ۱۱۳ پسر متولد شده‌است.

فریبرز امیری‌پریان در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت ثبت‌احوال در لرستان، اظهار داشت: فعالیت ثبت‌احوال در این استان از سال ۱۳۰۵ در خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز آغاز به‌کار کرده‌است.

او با بیان اینکه ۱۸ مرکز ثبت‌احوال هم‌اکنون در لرستان دایر است، افزود: ما در ۲۹ نطقۀ این استان و ۵۷ دفتر طرف‌ قرارداد اداره‌کل ثبت احوال درحال‌خدمت به مردم هستیم.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با تأکید به اینکه جمعیت این استان بعد از سرشماری ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۱۴ نفر رسیده‌است، عنوان کرد: ۹۵۳ هزار و ۶۸۸ هزار نفر مرد و ۹۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر نیز زن هستند.

او با اشاره به آمار جمعیت شهری و روستایی در لرستان، بیان کرد: ۶۴.۲ درصد از جمعیت در شهرها و ۳۵.۸ درصد نیز در روستاهای این استان سکونت دارند.

امیری‌پریان با تأکید به اینکه لرستان رتبۀ چهاردهم کشور در ثبت ولادت در پایان سال ۱۴۰۱ را کسب کرده‌ است، گفت: رتبۀ هفدهم در ثبت واقعۀ فوت، رتبۀ هشتم در ثبت واقعۀ ازدواج و رتبۀ هفدهم را در ثبت واقعۀ طلاق کسب کرده‌ایم.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار و ۹۵۲ واقعۀ ولادت در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۲ در این استان به ثبت رسیده‌است، ابراز کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۱۴ نفر پسر و ۸ هزار و ۴۳۶ نفر نیز دختر هستند.

امیری‌پریان با تأکید به اینکه ۱۰۰ دختر به‌ازای هر ۱۱۳ پسر در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در لرستان متولد شده‌است، اظهار داشت: ۶۴ درصد ولادت‌ها در جمعیت شهری و ۳۶ درصد نیز در جمعیت روستایی به ثبت رسیده‌است.

او با بیان اینکه ۶۵ نوزاد در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون در لرستان متولد شده‌است، افزود: ۹۸.۳ درصد ثبت ولادت‌ها در این استان زیر مهلت قانونی ۱۵ روزه به ما مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه ۳۶۶ مورد از ولادت‌ها در لرستان دوقلو است، عنوان کرد: ۱۲ مورد از ولادت‌ها در این استان نیز به‌صورت سه‌قلوزایی است.

وی با تأکید به اینکه ۷۳۷۷ واقعۀ فوت در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۲ در لرستان به ثبت رسیده‌است، بیان کرد: ۵۶.۵ درصد از این تعداد مرد و ۴۳.۵ درصد نیز زن هستند و ۲۷ مورد واقعۀ فوت در هر شبانه‌روز به ثبت رسیده‌است.

امیری‌پریان با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۲۹۶ مورد واقعۀ ازدواج در لرستان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: ۳۷ مورد ازدواج در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده‌است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در این استان برای مردان ۲۸.۷ سال و ۲۳.۵ سال برای زنان است، ابراز کرد: ۳۶۴۶ مورد طلاق از ابتدای امسال در این استان به ثبت رسیده‌است.

امیری‌پریان با تأکید به اینکه ۳۱۹ نفر با ۶.۶ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال در لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ است، اظهار داشت: ۴۴۱ نفر با ۲۴.۶ درصد نیز جمعیت زیر ۱۵ سال در این استان است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close