اخبار بروجرد

۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در بروجرد با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان آزاد شدند

روزهای بروجرد– رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۸۰۶ هزار ثبت ثنا در لرستان انجام شده که این موضوع نقش مهم و موثری در کاهش رسیدگی‌های غیابی در دادگاه‌های استان دارد.

ایرنا: حجت الاسلام سعید شهواری در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که همراه با شورای قضایی استان در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و سرقت های خرد که در بروجرد و یا در کل استان اتفاق می افتد نشان دهنده اهمیت و ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع این مشکلات است و حوزه پیشگیری نیز فراتر از دادگستری و قوه قضاییه به عنوان یک مسئله فراقوه ای باید مورد توجه قرار گیرد.

او بیان کرد: سرقت های خرد ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم دارد که در اختیار قوه قضاییه نیست بلکه باید با تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات و یا پیشگیری از وقوع این آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۴۱ هزار و ۳۳۶ پرونده میزان پرونده های ورودی دادگستری شهرستان بروجرد بوده است، اضافه کرد: با توجه به آمار خوب پرونده های مختومه، عملکرد دادگستری شهرستان بروجرد از لحاظ میزان ورودی و خروجی پرونده ها قابل قبول است.

حجت الاسلام شهواری در خصوص محکومان جرائم غیرعمد در لرستان در ۹ ماهه امسال و مشارکت خیرین در آزاد کردن آنها ادامه داد: امسال تعداد ۲۳۵ نفر از محکومان جرایم غیر عمد با پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال آزاد شدند و اکنون ۱۷۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان نیازمند همت و عزم خیرین هستند که در صورت پرداخت بدهی های آنها آزاد می شوند.

او با بیان اینکه در شهرستان بروجرد نیز ۲۲ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه و خیرین امسال آزاد شدند، بیان کرد: ۱۹ زندانی جرائم غیر عمد در بروجرد شامل ۱۵ مرد و چهار زن با رقم محکومیت ۳۰۰ میلیارد ریال زندانی هستند که با کمتر از پنج میلیارد ریال هم با اخذ رضایت یا صدور احکامی همانند احصا در صورت کمک خیرین می توان آنها را آزاد کرد.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر ضرورت توجه به حل مشکلات مردم وگره گشایی از کار مردم گفت: امروز بعد از برگزاری جلسه شوراری اداری بروجرد و شورای قضایی استان میز خدمت برپا می شود تا مردم بدون رنج سفر به مرکز استان مشکلات خود را مطرح کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم نباید پشت درهای بسته اتاق مسوولان معطل بمانند، اظهار کرد: مردم امروز مشکلات و گرفتاری های زیادی دارند و حل این مشکل به دست مسوولان امکان پذیر است.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه اقتصاد بروجرد مبتنی بر صنعت است، یادآور شد: صنعت ارتباط تنگاتنگی با تولید و اشتغال دارد و تمام مسوولان باید نهایت توان و تلاش خود را به کار گیرند تا چرخ تولید و اشتغال به چرخش درآید و با موانع تولید و اشتغال به طور جدی برخورد شود.

او با تاکید بر حمایت دادگستری و قوه قضاییه از بحث تولید و اشتغال افزود: تلاش بر این است که کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه بازگردند و بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی ریشه آنها به مشکلات اقتصادی و نبود شغل می رسد و اگر اشتغال مهیا باشد میزان سرقت ها هم بطور معناداری کاهش می یابد.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر برخورد جدی و قانونی با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی گفت: امروز امنیت غذایی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه باید زمانی که در یک زمین کشاورزی ساخت وساز صورت گیرد آن زمین دیگر نمی تواند از نظر کشاورزی ارزش داشته باشد و این مسائل به امنیت غذایی مردم آسیب وارد می کند.

او بیان کرد: مدیران مربوطه در این خصوص باید در نهایت قاطعیت و بنا بر قانون با هرگونه قانون شکنی و ساخت و سازهای غیر مجاز در این اراضی برخورد کنند و کوتاهی هر مدیری دراین زمینه نونعی ترک فعل است که مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: انجام ندادن حدنگاری یکی از چالش های لرستان است و املاک با اسناد عادی معامله می شوند در صورتی که با حدنگاری بسیاری از این مشکلات را می توان حل کرد این در حالی است که این مشکل در مورد زمین های کشاورزی بیشتر است.

او با اشاره به اهمیت مسئله زمین و مالکیت در لرستان گفت: بسیاری از درگیری ها و پرونده های نزاع و قتل و درگیری مربوط به همین مسئله مالکیت های زمین است در صورتی که با انجام حدنگاری می توان جلوی همین مشکلات را گرفت.

حجت الاسلام شهواری با تاکید بر مسئله اتتخابات و ضرورت مشارکت مردمی گفت: مجلس به نوعی ریل گذاری در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر بخش ها را انجام می دهد پس مشارکت حداکثری در تشکیل چنین مجلسی امری ضروری است و در همین خصوص سلامت انتخابات هم باید مورد توجه باشد.

او افزود: همه دستگاهها از دادگستری تا تمام دستگاههای دیگر باید اصل بی طرفی را رعایت کنند و کمترین شکی در دل مردم مبنی بر جانب داری مسوولان از شخص خاصی نباید به وجود داشته باشد.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به فضای مجازی و ضرورت مدیریت صحیح در این فضا گفت: فضای مجازی به فضایی رها شده تبدیل شده است که مملو از افترا و یا تخریب هایی علیه برخی دیگر می شود که باید در مدیریت این فضا همت کرد.

مدیرکل بازرسی کل استان لرستان با تاکید بر حضور حداکثری شرکت در انتخابات گفت: بخشنامه ای مبنی بر پرهیز از استفاده از امکانات دولتی برای همه دستگاهها و مدیران ارسال شده که باید به آن توجه شود در غیر اینصورت بنا بر قانون با افرادی که به بخشنامه توجه نکنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

سعید رازانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح کاداستر گفت: بخشنامه ای به مدیران مربوطه در این خصوص داده شده که با دهیاران و کشاورزان جلساتی برگزار شود تا به اجرای این طرح تشویق شوند.

او با تاکید بر توجه به کمیته ماده ۱۰۰ به منظور پیشگیری از حوادث همانند متروپل گفت: به موضوع استحکام بنا باید نهایت توجه صورت گیرد و هر گونه ساخت وسازی که به استحکام بنا در آن توجه نشده باشد مورد برخورد قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه هیچ گونه ساخت وسازی در زمین های کشاورزی نباید صورت گیرد، اظهار کرد: تغییر کاربری زمین های کشاورزی و بازگرداندن آنها به حالت اولیه بسیار سخت است پس در همان اول از ساخت و ساز ممانعت شود و هر گونه بی توجهی از سوی مسوولان کشاورزی در این زمینه مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان نیز در این جلسه بیان کرد: در ۲ شهرستان بروجرد و الیگودرز زندان در بافت شهری داریم که در مورد زندان شهرستان بروجرد هنوز زمین مناسبی وجود ندارد و در صورت تامین زمین مشکلی برای ساخت زندان وجود ندارد.

مجید کشوری با اشاره به اهمیت دادرسی الکترونیک گفت: ۸۵ درصد دادرسی ها در لرستان به صورت الکترونیک انجام شده است اما میزان دادسری های الکترونیک شهرستان بروجرد در مقایسه با سایر شهرستان های استان کمتر است.

کشوری با اشاره به پابندهای الکترونیک گفت: استان لرستان سال گذشته در استفاده از پابندهای الکترونیک رتبه اول را داشت و اکنون نیز ۴۳۵ مددجوی تحت پابند الکترونیک داریم.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close