اخبار بروجرد

۵ هزار بافنده فرش در بروجرد فعالیت می‌کنند

روزهای بروجرد– رییس اداره صمت بروجرد گفت: ۵ هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز، نیمه‌متمرکز و تک‌بافی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمد اصل مرز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنج هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز، نیمه‌متمرکز و تک‌بافی این شهرستان فعالیت می‌کنند که تنها حدود ۶۰۰ نفر از آن‌ها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۸۱۷ متر فرش دستباف در شهرستان تولید شده و ۲۲۸ فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان و ۶۲ کارت قالیبافی در سال جاری صادر شده است.

رییس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: شهرستان به عنوان قطب تولید فرش دستباف لرستان است و حدود ۳۰ درصد فرش دستبافت استان در این شهرستان تولید می‌شود.

اصل مرز اضافه کرد: پنج نقشه فرش دستباف لری در سازمان مالکیت فکری به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ نقشه بنام شیخ قربانی و قائد طاهر مختص حوزه جغرافیایی بروجرد است.

او بیان کرد: تسهیلات بانکی با سود کم در سال گذشته و امسال در قالب تبصره ۱۶ در اختیار کارگاه‌های پشتیبان، احیای خانه فرش و فرشبافان قرار داده شده است.

رئیس اداره صمت بروجرد ادامه داد: در راستای ترویج و تشویق مردم به بافت فرش و همچنین با هدف ارتقای سطح علمی واحدهای فعال تولید فرش ۱۳ دوره کلاس فرش دستباف در محل خانه فرش با نظارت کارشناسان برگزار شده است.

اصل مرز اظهار کرد: حدود چهار هزار بافنده فرش بروجردی فاقد بیمه هستند که در این راستا انتظار می‌رود برای احیای هرچه بیشتر صنعت فرش در بروجرد متولیان استانی و کشور حمایت جدی از فعالان صنعت فرش داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close