اخبار بروجردلرستان

تقدیر از داوران و صنعتگران دریافت‌کننده نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع‌دستی لرستان

روزهای بروجرد– در مراسمی از داوران و صنعتگران لرستانی دریافت کننده نشان ملی مرغوبیت و اصالت کالاهای صنایع دستی سال ۱۴۰۲ در خرم‌آباد تقدیر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این جلسه با اشاره به قدمت صنایع‌دستی در استان و آثار بر جای مانده از نیاکان این مرز و بوم در دوره‌های مختلف تاریخی دریافت ۱۶ نشان ملی در این دوره توسط هنرمندان استان را حاکی از ادامه یافتن استعداد و ذوق هنری مردمان این کهن بوم دانست.

 حسن‌پور افزود: تنوع رشته‌ها در این دوره نسبت به سالهای گذشته از برتری کمیت و کیفیت آنها نشان از توسعه این رشته‌ها دارد و هنرمندان حاضر باید این روند رو به تعالی را در سالهای پیش‌رو ادامه دهند.

در این جلسه از هفت نفر از هنرمندان پیشکسوت که در مرحله داوری استانی با اداره کل همکاری داشتند نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین به ۱۶ صنعتگری که موفق به کسب نشان ملی صنایع‌دستی ۱۴۰۲ شده بودند لوح تقدیر اهدا شد.

رشته‌های سازسازی (تار، کمانچه، سُرنا)، البسه محلی، زیورآلات، خراطی چوب، گلیم‌بافی، سوزندوزی، حجاری سنگ، قلمزنی و ورشوسازی از جمله رشته های بودند که هنرمندان شهرهای خرم‌آباد، سلسله، دلفان، دورود، کوهدشت و بروجرد در سال جاری موفق به دریافت این نشان شده‌اند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close