اخبار بروجرد

یک مرکز زیبایی غیرمجاز در بروجرد پلمب شد

روزهای بروجرد- یک مرکز پوست، مو، لیزر و زیبایی غیرمجاز در شهرستان بروجرد، به علت مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی پلمب شد.

به گزارش مهر، پیرو شکایات مردمی متعدد، کارشناسان معاونت درمان شبکه بهداشت با دستور دادستان و همکاری پلیس اداره اماکن عمومی، یک مرکز غیرمجاز لیزر و زیبایی را به علت استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز، تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت، پلمب و متخلفین به مراجع قضائی ارجاع شدند.

شکایات مردمی از مراکز غیرمجاز تزریق ژل و بوتاکس و لیزر پوست در ایام منتهی به نوروز افزایش‌ مرکز زیبایی یافته است.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ضمن هشدار به شهروندان دراین‌رابطه، اظهار داشت: افراد غیرمتخصص صرفاً به‌صورت تجربی و غیرعلمی اقدام به تزریق ژل، بوتاکس و انجام لیزر می‌کنند و معمولاً عوارض جبران‌ناپذیر غیرقابل‌بازگشت و فلج اعصاب صورت را در پی دارد.

افراد فاقد صلاحیت، پزشک نیستند و اطلاعی نسبت به آناتومی و اعصاب صورت ندارند و با یک اقدام درمانی غیراصولی، سبب بروز آسیب جدی در صورت مراجعه‌کنندگان می‌شوند.

بر اساس ماده سه قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، هرگونه فعالیت درمانی و پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی از طرف وزارت بهداشت، منجر به پلمب مرکز و حبس تعزیری از شش ماه تا سه‌ساله و جریمه نقدی خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close