اخبار بروجرد

۵۰ درصد مواد پروتئینی مورد نیاز مردم بروجرد توسط عشایر تولید می‌شود

روزهای بروجرد- رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی و ۵۰ درصد مواد پروتئینی مورد نیاز مردم شهرستان توسط عشایر تولید می‌شود.

نوراله مصطفی نژاد در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: سازمان امور عشایری کشور در راستای ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر تولید صنایع دستی و گیاهان دارویی را در اولویت قرار داده است.

او بیان کرد: دوره آموزشی و توانمندسازی زنان عشایر بروجرد در راستای برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت سرمایه و رونق تولید و تقویت محصولات در جامعه عشایری با محوریت بانوان عشایری برگزار کرد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این دوره برندسازی محصولات و صنایع دستی جهت فروش در بازارچه ها و نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی و عشایری است.

مصطفی نژاد ادامه داد: این دوره با حضور بانوان عشایر بروجرد با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، اداره کل امور عشایر استان، امور بانوان و خانواده فرمانداری بروجرد در منطقه عشایری شهرستان بروجرد برگزار شد.

 فرش بافی، چیت بافی، حصیر بافی و کپور بافی و سایر صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات لبنی از جمله محصولات تولیدی زنان عشایر بروجرد است که در روستابازار شهرستان توزیع می شود.

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close