اخبار بروجرد

فعالیت ۵۰۰ هنرمند بروجردی در حوزه صنایع‌دستی

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت ۵۰۰ هنرمند شهر بروجرد در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خبر داد.

میراث آریا: عطا حسن‌پور گفت: براساس آمار موجود در سامانه صنایع‌دستی بیش از ۲هزار نفر در شهرستان بروجرد در این سامانه حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر از آنان فعال هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: اغلب هنرمندان و صنعتگران در رشته‌های قلم‌زنی ورشو فعال بوده و در خانه تخصصی ورشو این شهر نیز فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به وجود سه خانه تخصصی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در لرستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان بروجرد، این سه خانه تخصصی شامل خانه چوب، خانه نساجی و خانه ورشوسازی در این شهر فعال هستند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: شهرستان بروجرد از ظرفیت بالایی در رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برخوردار بوده که رشته‌های اورسی‌سازی، خراطی چوب، ورشوسازی و قلم‌زنی از جمله این رشته‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: در سال‌های گذشته و با اقدامات صورت گرفته برخی رشته‌های فراموش شده صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این شهر احیا شده که از آن جمله می‌توان رشته‌های حرمی‌بافی، اورسی‌سازی، خراطی چوب را نام برد.

او گفت: همچنین برخی رشته‌های سنتی نظیر چاپ قلم کار، موتابی و مس چکشی در دست احیا بوده که تجهیزات کارگاهی آنها خریداری شده و با اساتید مطرح و پیشکسوت در آینده نزدیک این رشته‌ها در شهرستان بروجرد و استان لرستان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close