پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
صفحه اصلی/ایران/اطلاعیه وزارت کشور درباره اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت بنزین: مسئولیت اقناع افکار عمومی به صداوسیما واگذار شده بود

اطلاعیه وزارت کشور درباره اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت بنزین: مسئولیت اقناع افکار عمومی به صداوسیما واگذار شده بود

کد خبر :18274 ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ در ساعت 10:02
چاپ

روزهای بروجرد- وزارت کشور، کلیات روند سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی عمومی برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه‌ای که از سوی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شده، آمده است:

«طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تأیید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴-۸-۱۳۹۸ اجرایی شد.

با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تأیید نهاد‌های قانونی و با اطلاع‌رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صداوسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد و علیرغم آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفته تا چنین القا شود که طرح بدون اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.

این در حالی است که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها و شرح وظایف و تکالیف هریک از دستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده و از آن تاریخ تا زمان اجرای طرح، برنامه‌ریزی و طراحی روند اقدامات و تکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع‌رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش‌های مرتبط کشور، در هفت جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در ۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در سه جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در ۳۶ جلسه شورا‌ها و ستاد‌های مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.

در جلسات متعدد یادشده و مصوبات آن، ضمن توجه جدی به عرصه اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مسئولیت اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی به سازمان صداوسیما واگذار و این سازمان مکلف شد، در دوره آمادگی برای اجرای طرح که عملاً با تعویق پی‌درپی زمان اجرای طرح قریب به دو سال به طول انجامیده، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی و کارشناسان حوزه انرژی، برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بعلاوه تبیین مزایای اقتصادی این طرح، آماده سازد.

از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صداوسیما در برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می‌توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع‌رسانی، فراهم نمودن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ‌سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص محل هزینه‌کرد درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صداوسیمای استانی اشاره کرد.

به طور خلاصه و بر اساس تصریح مصوبات یادشده، مسئولیت تبلیغات و اقناع افکار عمومی و بسترسازی لازم برای اجرای طرح، بر عهده سازمان صداوسیما قرار داشته است و البته در بخش‌هایی از این مأموریت مهم و ملی، به تناسب تکالیف قانونی و تخصصی، دستگاه‌هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایر بخش‌های مرتبط، مکلف به همکاری با صداوسیما در این عرصه بوده و مشخصاً تصریح شده است: کلیه دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع‌رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صداوسیما می‌باشند.

لازم به ذکر است که سازمان صداوسیما نیز در اجرای مصوبات فوق‌الذکر، نسبت به تهیه و تدوین پیوست اطلاع‌رسانی طرح و بروزرسانی آن در چند مقطع، از جمله در ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست “استفاده از کارت سوخت سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و بسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند”، در تاریخ ۹-۲-۱۳۹۸ با عنوان “راهبردها، سیاست‌ها و محور‌های رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین” و در تاریخ ۶-۷-۱۳۹۸ نسبت به بروزرسانی مجموعه فوق‌الذکر (راهبردها، سیاست‌ها و محور‌های پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین) اقدام نموده و اسناد مصوب را در قالب صد‌ها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارش‌های ویژه به مرحله اجرا درآورده است.»

برچسب ها:

اعتراضات آبان 98سهمیه بندی بنزین

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه در بروجرد
اجرای هفتگی احکام تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در بروجرد؛ هشدار درباره ترک فعل اداری
تصویب ۲۴۰ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌ها و ساخت دیواره‌های حفاظتی بروجرد
راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۴۰۴ بروجرد
جشنواره سیب بروجرد
نرخ وقوع جرایم در مناطق حاشیه‌ای چند برابر مناطق مرکزی شهرهاست
هشدار ثبت‌احوال لرستان نسبت به کاهش رشد جمعیت و نزدیک شدن استان به...
ادامه خشک‌سالی در لرستان؛ سامانه بارشی فعلاً در راه نیست
شهرستان بروجرد نیاز به یک بیمارستان صحرایی دارد
پنج افسانه‌ی قدیمی درباره‌ی درد و درمان آن
انسداد ۴۲ حلقه چاه غیرمجاز در بروجرد طی شش ماه نخست سال
کشت گلخانه‌ای؛ ظرفیت کم‌نظیر برای سال‌های بی‌آبی در بروجرد

تاریخ

چکناواریان: آرزو دارم در زادگاهم بروجرد کنسرت برگزار کنم

یادبودی برای عبدالمحمد آیتی؛ از شاگردی ماست‌بندی تا بلیت‌فروشی در شرکت واحد

درخواست از حاکم بروجرد و لرستان برای گردآوری و ارسال کمک‌های مردمی به قحطی‌زدگان روسیه

یادی از عبدالحسین زرینکوب؛ مردی که تلاش کرد تا ارزش هویت ملی را به مردمش یادآوری کند

وقتی اسطوره‌ها زادگاه پیدا می‌کنند؛ پرونده بروجرد و آرش کمانگیر/ نقدی بر یادداشت الف.فرهیخته

پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد

همراه با ما در شبکه‌های اجتماعی باشید

خبر

جشنواره سیب بروجرد

رئیس دادگاه عمومی اشترینان: شهرداری نواقص بهداشتی کشتارگاه را فوری برطرف کند

تعلل ۱۰ ساله در تعریض جاده‌ای که جان می‌گیرد

دسترسی سریع

  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری روزهای بروجرد است.
تهیه و تولید: دی تمز
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما