اخبار بروجرد

افزایش چشمگیر حضور گردشگران در بروجرد/ رشد ۴۰ درصدی اسکان مسافران

روزهای بروجرد- بازرس ویژه ستاد خدمات سفرهای نوروزی لرستان از افزایش چشمگیر حضور گردشگران در بروجرد خبر داد.

افزایش چشمگیر حضور گردشگران در بروجرد/ رشد ۴۰ درصدی اسکان مسافران

سیروس ابراهیمی با اشاره به بازدید امروز خود از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بروجرد اظهار کرد: استان لرستان در مقایسه با ۳۱ استان کشور در جایگاهی ویژه از منظر ظرفیت‌های گردشگری و در زمره ۷ استان نخست کشور قرار دارد که به لحاظ وجود تمدن‌های بشری، شرایط جغرافیایی، تأمین غذا و دسترسی به آب فراوان به اعتقاد باستان شناسان از نخستین خواستگاه‌های بشر در ایران بوده است.

وی افزود: استان لرستان از نظر طبیعی استانی چهار اقلیم با آب و هوایی متفاوت و دارای کوه‌ها، دشت‌ها، جنگل، مرتع، سراب‌ها، رودخانه‌ها و جاذبه‌های دست‌ساخته بشر و از استان‌های پیشرو در داشته‌ها بالقوه برای توسعه گردشگری است.

بازرس ویژه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی لرستان عنوان کرد: در میان استان لرستان شهرستان بروجرد از شهرستان‌های تاریخی است که بیشترین بافت تاریخی استان را در خود جای‌داده که مشتمل بر خانه‌های تاریخی کم‌نظیری است که با خانه‌های کاشان قابل‌مقایسه است.

ابراهیمی افزود: بروجرد شهر فرزانگان و دانشمندان شهیر و علما و مجاهدان و مجتهدین به نام و در رأس آن‌ها آیت‌الله‌العظمی بروجردی است؛ بروجرد در تمدن سازی ایران و اسلام یکی از شهرستان‌های اثرگذار بوده و این شهر را باید از مؤلفه‌های تمدن ساز ایران قبل و بعد از اسلام تلقی کرد.

وی شهرستان بروجرد را از شهرستان‌های نمونه و پررونق استان لرستان ارزیابی کرد که دارای آب و هوایی متبوع با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که این شهر را در استان ممتاز کرده است.

ابراهیمی با ابراز رضایت از ارائه خدمات نوروزی بیان کرد: امسال در مقایسه با گذشته گردشگران بسیاری به سمت این استان جذب‌شده‌اند تا لرستان را به یکی از مقاصد گردشگری در کشور تبدیل کنند که این از حقوق اولیه و بدیهی استان لرستان و شهرستان بروجرد با داشتن این‌همه ظرفیت است تا این استان تبدیل به یک استان گردشگر پذیر با اقتصاد مبتنی بر گردشگری شود.

بازرس ویژه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی لرستان تأکید کرد: به همه مدیران میراث فرهنگی و فرمانداران شهرستان‌های استان و مدیران ارشد استانی بارها یادآوری شده ورود این‌همه گردشگر به استان به‌منزله یک تیغ دو لبه است؛ به این معنا که اگر بتوانیم نیازهای مبتنی بر ذائقه گردشگر که ازجمله مؤلفه‌های آن تأمین امنیت است که در استان لرستان وجود دارد و علاوه بر آن مباحث بهداشتی و خدماتی و اماکن اقامتی و اسکان دائمی و موقت و برخورد جامعه و مردم است را به وجود آورد؛ می‌توان سنگ بنایی برای گردشگری همه فصول استان لرستان قرارداد تا در دیگر فصول سال نیز از ظرفیت‌های کم‌نظیر این استان برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

ابراهیمی اضافه کرد: اگر نتوانیم مطابق ذائقه گردشگران خدمات‌دهی کنیم برگشت گردشگر ممکن است نیاز به دوره‌ای ۱۰ تا ۲۰ ساله برای رجوع مجدد به استان لرستان داشته باشد.

وی با ابراز رضایت از مجموع دستگاه‌های اجرایی استان شامل فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، معاونین استاندار و در رأس آن‌ها استاندار لرستان عنوان کرد: امسال با اهتمامی ویژه خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی دنبال شده است.

ابراهیمی استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بروجرد را رو به افزایش دانست و بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، میزان اسکان مسافران نوروزی افزایشی ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشته است.

بازرس ویژه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی لرستان یادآور شد: امسال به دلیل هوای مساعد میزان استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بروجرد افزایش چشم‌گیری داشته که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان تعطیلات افزایش یابد.

ابراهیمی برنامه‌های تشویقی جذب گردشگران را شامل ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب و معرفی جاذبه‌های گردشگری دانست و بر لزوم پیگیری آنها در تمامی حوزه‌ها به ‌منظور ماندگاری گردشگران تأکید کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close