لرستان

خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سیل به راه های لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بر اثر وقوع سیل در پنجم و ششم فروردین ماه امسال ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت در حوزه نگهداری و زیرساخت‌ها راه‎ها و جاده‌ها به لرستان وارد شده است.

 

به گزارش فارس، عباس شرفی در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان اظهار کرد: بر اثر وقوع سیلاب پنجم و ششم فروردین امسال در بخش نگهداری راه‌ها ۲۰۰ کیلومتر از جسم راه، ۵۷ پل و ۲ کیلومتر دیوار حایل دچار خسارت شد.

وی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های راهداری نیز ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه خسارت دیده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان حجم خسارات در بخش نگهداری راه‌ها را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها نیز ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

شرفی ادامه داد: در جریان سیل اخیر محور خرم‌آباد به پل‌دختر و چگنی به طول ۱۰۰ کیلومتر متحمل بیشترین خسارات شد که ۶۵ کیلومتر آن به طور کامل تخریب شده است.

وی تاکید کرد: طغیان رودخانه کشکان، رانش، زمین لغزش و ریزش از مهمترین عواملی بودند که در ایجاد خسارات در این محور نقش داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: پیشنهاد ما این است که اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان در بخشی از این محور به طول ۳۰ کیلومتر، ۵ کیلومتر تونل و ۵ پل با دهانه ۲۰ متری را به منظور دسترسی روستائیان احداث کند، تا به عبارت بهتر کاری اساسی و استاندار صورت گیرد.

شرفی تصریح کرد: در سیل اخیر راه ارتباطی ۲۷۰ روستای لرستان قطع شد که تاکنون راه ۲۳۰ روستا بازگشایی شده و ۴۰ روستا نیز به دلیل شرایط خاص مانند رانش و برف همچنان قطع است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close