اخبار بروجرد

شهردار بروجرد خبر داد: پارک فدک در محاصره آب، کمبود تجهیزات برای مقابله با سیل

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیلاب در این شهر اظهار داشت: در سیلاب چند روز گذشته نقاط حادثه خیر شهر شناسایی و تدابیر لازم در راستای مهار روان آب ها اندیشیده شد که این امر سبب کاهش خسارت های ناشی از سیلاب شده است.

رحیم جافری در گفت و گو با “رصد نیوز” وی با اشاره به ضعف زیرساخت های شهری بروجرد در حجم سیلاب اخیر افزود: وقوع چنین سیلابی در چند سال اخیر بی سابقه بوده به همین علت ظرفیت بسیاری از مسیل ها تکمیل شده که این امر سبب انسداد خیابان ها و محورهای اصلی شهر شده است.

شهردار بروجرد از سرریز دریاچه فدک به داخل پارک و حرکت خروشان و رو به جلوی روان آبها در این محدوده خبر داد و گفت: پارک فدک کاملا در آب محاصره شده و از شهروندان میخواهیم به هیچ عنوان برای گرفتن عکس یا فیلم به این محدوده با توجه به خطرات موجود مراجعه نکنند.

وی با اشاره به انسداد دیگر محورهای شهری عنوان کرد: در مسیل اصلی شهر واقع در ۳۰ متری قانی به سمت بهارستان و محدوده رینگ جنوبی شهر آبگرفتگی معابروجود دارد، علاوه بر این حد فاصل میدان آیت الله بروجردی و میدان امام با وقوع مشکلاتی یکی از باندهای تردد مسدود شده اما با توجه به تقسیم آب در سرشاخه ها مشکل خاصی از نظر تردد وجود ندارد.

جافری با اشاره به آبگرفتگی منازل در محدوده خیابان های انتهای بهارستان، قانی، میدان امام و بعد از میدان آیت الله بروجردی یادآور شد: با توجه به حجم بالای تجمع آب در “دره رویه” در قسمت هایی از دیواره های ساحلی سرریز آب به وقوع پیوسته و کیسه های شنی که در آن محدوده قرار داده شده بود نتوانست مانع جاری شدن آب شود که نیروهای شهرداری همچنان در حال تلاش برای کاهش خطرات احتمالی هستند.

وی از کمبود تجهیزات و امکانات لازم در شهرداری بروجرد برای مقابله با سیلاب اخیر گلایه کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر تجهیزات لازم در شهرداری بروجرد برای چنین شرایطی وجود ندارد و امکانات، پاسخگوی نیاز شهر نیست علاوه بر این شهرداری به برخی روستاها غیر از محدوده شهر نیز خدمات رسانی می کند که این امر سبب کاهش تجهیزات مورد نیاز در شهر شده و باید خدمات لازم به روستاها از سوی دیگر نهادهای متولی ارائه شود.

شهردار بروجرد همچنین از صدا و سیمای مرکز لرستان بابت پوشش خبری ناعادلانه خبرهای بروجرد انتقاد کرد و از مدیران شبکه استاتی خواست به منظور اطلاع رسانی دقیق به مردم و کاهش خطرات احتمالی، اخبار سیل در شهرستان بروجرد را نیز به اطلاع شهروندان برسانند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close