اخبار بروجردویژه ها

سیر تا پیاز شهردار بروجرد از پشت پرده قرارداد جایگاه های CNG تا پروژه های دیگر

روزهای بروجرد- رحیم جافری در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که با حضور مسئولین و رؤسای ادارات این شهرستان به میزبانی فرمانداری برگزار شد، گفت: ناهماهنگی و آشفتگی ها در سیستم اداری و مالی از مشکلات و بحران‌های شهرداری بروجرد بود که توانستیم در سال گذشته این بخش را ساماندهی و عمده‌ای از مطالبات کارگران را پرداخت و تقریباً یک آرامش نسبی را به شهرداری برگردانیم که لازمه استمرار این آرامش، حمایت ادارات مرتبط و فرماندار از شهرداری است.

به گزارش رصد نیوز، وی افزود: شهرداری سازمان‌ غیردولتی است که مستقیماً از محل عوارض مردم اداره می شود. وضعیت اقتصادی مردم، وضعیت خوبی نیست و نمی شود که به آنها برای پرداخت عوارض فشار بیاوریم و انتظار داریم ادارات مرتبط اگر بدهی به شهرداری دارند بدون اعمال برخوردهای قهری نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

شهردار بروجرد با اشاره به انتظارات مردم از شهرداری بیان کرد: وقتی مردم عوارض را پرداخت می کنند انتظار دارند که خدماتی را در سطح شهر دریافت کنند و عوارض فقط صرف پرداخت حقوق و مطالبات کارگران نشود که در این خصوص فعالیت هایی اعم از آسفالت ولکه گیری خیابان ها و اقداماتی در جهت جذب گردشگر را در دستور کار قرار داده ایم.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: دو پروژه سرمایه گذاری شامل پروژه زیپ لاین در تپه چغا و پل معلق که دو طرف دریاچه را به هم وصل می کند در شورای شهر به تصویب رسیده و به دنبال اجرایی شدن این پروژه ها که از زیرساخت‌های گردشگری محسوب می شوند، هستیم.

جافری به خواسته به حق مردم در راستای کنترل سدمعبر تاکید و اشاره کرد: برای حل این معضل به دنبال ایجاد بازارچه های مرکزی مرغ، ماهی و سبزی هستیم و مجوزشان را دریافت کرده ایم که با جذب سرمایه گذار بتوانیم این بازارچه ها را ایجاد کنیم.

وی به پایان بخشیدن اختلافات در پروژه های نیمه تمام در سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: حل مشکلات تالار مهرگان، ایجاد شهرک مشاغل مزاحم و تعیین تکلیف پروژه هشت بهشت در دستور کار قرار گرفته و به دنبال ایجاد و بهره برداری از این پروژه ها هستیم.

شهردار بروجرد به رفع مشکل CNG در شهرستان اشاره و بیان کرد: قرارداد CNG 5سال پیش بدون برقراری مزایده انعقاد و بعد از گذشت این زمان با مبلغ بالایی شهرداری را بدهکار و پروژه را زیان ده اعلام کرده بودند.

وی بیان کرد: برخلاف فشارهایی بیرونی مبنی بر عدم برگزاری مزایده، ۲ بار آگهی مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار درج و مزایده برگزار و برنده مزایده انتخاب شد.

جافری با اعلام درآمد ماهیانه ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری از CNG گفت: در حالیکه سال های گذشته ماهیانه حدود ۷۰ میلیون تومان هم ضرر می کردیم امسال با انعقاد این قرارداد به مبلغ ماهیانه ۵۸ میلیون تومان و به کارگیری ۲۲ نیرو از شهرداری در این مکان، ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان به نفع شهرداری بروجرد است.

رصد بهترین تحلیل های روز در “رصد نیوز بروجرد”

@Rasad_news_boruojerd

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close