اخبار بروجرد

۲۵ کیلوگرم زعفران در بروجرد برداشت شد

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به آب و هوای مستعد شهرستان امسال ۲۵ کیلوگرم زعفران از اراضی تحت پوشش این محصول برداشت شد.

عزت اله نباتی در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان زعفران از مجموع ۲۲ هکتار اراضی بارور محصول زعفران این شهرسنان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی اراضی غیر بارور محصول زعفران را ۲ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: متوسط برداشت زعفران در هرهکتار ۱/۱ دهم کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می تواند زمنیه رونق اقتصادی را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

نباتی ادامه داد: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند به چهار تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت ۲سال از کشت این محصول به مدت هفت سال محصول زعفران تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمین های حاصلخیز در بروجرد برای کشت زعفران مناسب است، اضافه کرد: راندمان اقتصادی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز آغاز و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.

مدیرجهادکشاورزی بروجرد یادآور شد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستاهای آن درسالای اخیر رونق گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است و این محصول به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که دارد در صنعت غذا، شیرینی پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

نباتی افزود: از آن جا که ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close