اخبار بروجرد

ابنیه تاریخی بروجرد مرمت و بازآفرینی می‌شوند

روزهای بروجرد- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اعتباری برای مرمت و باز آفرینی ابنیه‌ و بافت‌های تاریخی شهرستان بروجرد اختصاص یافت.

حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: یکی از کارهایی که میراث فرهنگی همواره پیگیری می‌کند و جزء وظایف این اداره است، بحث بازآفرینی معابر و بافت‌های ارزشمند و تاریخی شهرستان بروجرد است که به همین منظور برای مرمت بافت تاریخی این شهرستان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی افزود: رسیدگی به بافت‌های فرسوده، مرمت و بازآفرینی آنها دستور کار وزارتخانه است که باید همیشه انجام شود چرا که شهرستان بروجرد جزء بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود در این راستا یکی از پروژه‌های مرمتی این مجموعه که باید مد نظر گرفته شود جداره‌ها، کف و عناصر موجود در این بافت‌هاست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد عنوان کرد: امسال همچون گذشته بخشی از کار جداره سازی و مرمت بناهای موجود در این محدوده تاریخی را با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان آغاز کرده‌ایم.

یارمحمدی بیان کرد: برای مرمت بخشی از بافت تاریخی این شهرستان اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبار به صورت امانی و بخشی به صورت پیمانی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کار مرمت پروژه‌های مذکور از ابتدای هفته گذشته شروع شده است خاطر نشان کرد: در این باز آفرینی، جداره‌های بخشی از مجموعه طباطبایی آغاز شده است که با همین اعتبار استمرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و‌گردشگری بروجرد تاکید کرد: بخشی از پروژه که به صورت امانی انجام می‌شود به دلیل اینکه کار در اختیار میراث فرهنگی شهرستان و پایگاه بافت تاریخی است شروع شده و اعتبارات این بخش از اعتبارات ملی تامین می‌شود و بخش دیگری هم که به صورت پیمانی برای مرمت واگذار شده در آینده نزدیک به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پل قلعه حاتم شهرستان بروجرد را یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: این پل از معماری و ساخت ویژه و منحصر به فردی برخوردار است و در سنوات گذشته اقدامات مرمتی مستمری روی این پروژه انجام شده است، سال گذشته و امسال بخشی از اعتبارات پایگاه پل‌های استان به مرمت پل قلعه حاتم اختصاص داده شد.

یارمحمدی تصریح کرد: برای مرمت این سازه زیبا و خاص قرار دادی با پیمانکار منعقد شده است و در روزهای آینده بخش‌های دیگری از عملیات مرمتی که روی زمین مانده، انجام می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close