اخبار بروجرد

احیای ۲۱ کارخانه در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد از احیای ۲۱ کارخانه در شهرستان خبر داد.

احمد گودرزیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری ۳۲۰ هکتار کشت صنوبر در شهرستان داشته که در راستای صنعت چوب است و باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای کشت گیاهان دارویی نیز ۲۲۰ هکتار در شهرستان زیر کشت رفته است، افزود: برای ذخیره‌سازی آب زیرزمینی سه بندخاکی ر شهرستان ایجاد شده که یکی از آن‌ها در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد و دو تا بندخاکی دیگر در حال اتمام کار است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اقدامات فرهنگی در بروجرد، خاطرنشان کرد: حوزه هنری در بروجرد راه‌اندازی خواهد شد و کتابخانه آیتی به بهره‌برداری رسیده و دو کتابخانه دیگر در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

گودرزیان اضافه کرد: رویداد مهم فرهنگی که امسال در شهرستان رخ داده این بوده که جشنواره فجر ۹۹ در بروجرد برگزار شده است.

وی بیان کرد: در یک‌سال گذشته در راستای صنعت نیز ورود خوبی داشته‌ایم به‌طوری‌که ۲۱ کارخانه که از لحاظ نقدینگی دچار مشکل بودند مجدد آغاز به کارکردند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: کارخانه کاشی جم با ۱۰۵ نفر فعالیت خود را آغاز کرده و کارخانه خوراک کودک که ۱۵ سال آثاری از آن نمانده بود قرار است تا ایان قبل دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گودرزیان اظهار کرد: فاز اول ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در این یک سال به‌جای رسیده که تا خردادماه فاز اول آن‌که ۵۰۰۰ نفری است افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ورزش نیز در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن افتتاح می‌توان به افتتاح چند زمین چمن مصنوعی در سطح شهرستان اشاره کرد.

فرماندار بروجرد با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان، افزود: بیمارستان ۶۶ تختخوابی توسط بخش خصوصی در شهرستان به زمین زده شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close