لرستان

دستگیری باند کلاهبردارن سایبری در لرستان

روزهای بروجرد- رئیس پلیس فتا لرستان گفت: باند کلاهبرداری که از طریق ایجاد یک کانال فروش محصولات در پیام رسان تلگرام اقدام به کلاهبرداری می نمودند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پليس فتا استان لرستان در تشریح این خبر گفت: ورود برخی از پرونده های قضایی به این پلیس نشان از فعالیت یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان لرستان را می دهد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: با بررسی پرونده های وارده به این پلیس و پیگیری شگرد مجرمان سایبری مشخص شد که کلاهبرداران با ایجاد کانال های مختلفی مبنی بر فروش محصولاتی با عنوان لوازم آرایشی بهداشتی،پوشاک، و …، با اخد بیعانه از شهروندان و عدم ارسال  کالای مورد نظر از آنها کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی مستندات موجود و  استفاده از شگرد های خاص پلیسی، متهمین که سه نفر بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: متهمین در برابر ادله و مستندات بدست آمده  لب به اعتراف گشودند وهدف و انگیزه خود را تامین نیازهای مالی  بیان کردند و سرانجام این مجرمان سایبری به همراه مستندات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد: نسبت به ارائه یا دریافت کالا یا خدمات از طریق فضای مجازی شناخت کافی  داشته باشند و از فروشگاه های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید نمایند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت هرگونه موارد مشکوک می توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir  در قسمت گزارشات مردمی موارد مورد نظر راگزارش نمایند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close