لرستان

۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بستری هستند

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش ایرنا، مریم کوشکی بیان کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۸۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۲۴۶ هزار و ۷۵۱ نمونه تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه‌های استان ارسال‌ شده که از این تعداد پاسخ ‌۱۷۳ هزار و ۲۴۶مورد منفی بوده است.

وی افزود: متاسفانه تا کنون یک هزار و ۳۶۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به این ویروس فوت شده اند.

مسوول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از تجمع، کاهش ترددهای غیرضروری و تهویه مناسب هوای منزل و محل کار تاکید کرد.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی هم وارد لرستان شده است، اضافه کرد: مردم استان با دوری از تجمعات و دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با ادامه روند موجود احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است، که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.   

 براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، الیگودرز، کوهدشت، چگنی، رومشکان، ازنا، دلفان و سلسله در وضعیت آبی و زرد و شهرستان های  دورود، پلدختر و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close