اخبار بروجرد

ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌ اول دبستان در بروجرد حضوری انجام می‌شود

روزهای بروجرد- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه و دهم متوسطه دوم به صورت حضوری در سطح مدارس شهرستان بروجرد انجام می‌شود.

محسن مهرافزون در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه ثبت نام در پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه و متوسطه دوم به صورت حضوری در سطح مدارس شهرستان بروجرد انجام می‌شود اظهارداشت: با توجه به وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های بهداشتی، کلیه ثبت نام‌ها به جز پایه اول دبستان، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل سنجش پایه اول حتما باید ثبت نام‌ها به صورت حضوری انجام شود بنابراین والدین متولدین نیمه دوم  سال ۱۳۹۳ و همچنین نیمه اول سال ۱۳۹۴ و متولدین  ابتدای مهرماه ۱۳۹۴  می‌توانند به مدارس مورد نظر خود مراجعه کرده و کار ثبت نام فرزند خود را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد عنوان کرد: فرآیند سنجش دانش‌آموزان پایه اول از ۲۲ خرداد ماه انجام می‌شود و سعی کردیم برای رفاه همشهریان عزیز به ویژه در شرایط کرونایی سه پایگاه سنجش را در سه منطقه شهرستان راه‌اندازی کنیم. این کار به عدم تجمع والدین در مدارس کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: کلیه مدیران مدارس ابتدایی موظفند تعداد دانش‌آموزان پایه اول را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان خرداد ماه در سامانه سیبا ثبت نام کنند.

مهرافزون با اشاره به ثبت نام سایر مقاطع  تحصیلی در بروجرد تاکید کرد:  ثبت نام بقیه مقاطع  به صورت غیر حضوری است و اولیاء موظف‌اند دانش‌آموزان خود را از طریق سامانه سیبا ثبت کنند، این ثبت نام به صورت خودکار در سامانه ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: از طریق مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بروجرد محدودیت‌های جغرافیایی ثبت نام در هر مدرسه با آخرین تغییرات که داشتیم انجام می‌شود. امسال حدود ۵ درصد رشد دانش‌آموزی داشتیم که مدیران محترم باید براساس این جدول و طبق محدودیت‌های جغرافیایی کار ثبت نام را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد گفت: متاسفانه یکی از مشکلات مهم در کار ثبت نام همین محدودیت جغرافیایی‌ است که والدین اصرار دارند فرزندانشان در مدارسی خارج از محدوده زندگی خودشان ثبت نام کنند این امر مشکلات و معضلات زیادی هم برای دانش‌آموزان و هم برای والدین  دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد ، هر دانش‌آموزی باید در محدوده جغرافیایی خود ثبت نام کند.

وی در رابطه با دریافت هزینه‌های جانبی برای ثبت نام دانش‌آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی گفت: در هنگام ثبت نام به جزء هزینه بیمه حوادث و هزینه کتاب درسی اولیا نباید هیچ گونه وجهی را به مدرسه پرداخت کنند البته این مورد تنها برای مدارس دولتی در سطح شهرستان اعمال می‌شود.

 

 

 

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close