اخبار بروجرد

مصرف برق در بروجرد حدود ۱۲ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: مصرف برق مشترکان این شهرستان در ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

محمد علی خسروی در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان ۴۰۰ هزار نفری بروجرد دارای ۱۴۶ هزار مشترک برق صنعتی و خانگی است که با توجه به شرایط موجود صرفه جویی ۱۰درصد می تواند زمان پیک مصرف برق را کاهش داد. 

وی اظهار داشت: پیک مصرف روزانه برق مشترکان بروجردی هم اکنون ۱۴۵ مگابایت است‌ که برغم اعمال خاموشی‌ها به دلیل گرم شدن زودهنگام هوا رشد داشته است.

خسروی علت اصلی خاموشی‌های اخیر را عدم تولید برق، خشکسالی و وجود ماینرهای استخراج رمز ارزها دانست و بیان کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما و روشن شدن سیستم‌های سرمایشی و نیز شدت گرما میزان مصرف برق بیشتر و بدون شک زمان خاموشی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

خسروی یادآور شد: در بخش توزیع برق در سطح شهرستان هیچ‌گونه اختلالی وجود ندارد و مشکل اصلی تولید برق است و روزانه در این شهرستان هر منطقه ۲ مرحله خاموشی دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ هزار مشترک فعال خانگی در بروجرد وجود دارد،، گفت: میزان تولید روزانه مصرف برق این مشترکان ۱۱۰ تا ۱۲۰ مگابایت است که حداکثر پیک مصرف سال ۹۹ در فصل گرما ۱۴۲ مگابایت بوده است.

مدیر امور توزیع برق بروجرد با اشاره به این که مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی در بهای برق می‌شوند، اظهار داشت: مشترکان خوش مصرف با کاهش حداقل ۱۰ درصدی و مشترکان پرمصرف با تغییر رفتار مصرفی و مدیریت مصرف، می توانند در زمره اشتراک های کم مصرف قرار گیرند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close