لرستان

سهمیه مصرف برق لرستان ۶۰۰ مگاوات است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: سهمیه مصرف برق استان ۶۰۰ مگاوات است.

فریدون خودنیا، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی و افزایش گرما خاموشی‌های اخیر را در پی داشته است که شرکت مدیریت شبکه برق ایران سهمیه شرکت توزیع برق لرستان را در روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه تا سقف ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت سقف مذکور مدیریت بار اضطراری اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت شبکه برق ایران هر روز براساس میزان تولید برق نیروگاه‌های کشور، میزان تولید روزانه کشور را تعیین می‌کند که این میزان تولید در سال ۱۴۰۰ با توجه به خشکسالی، کاهش تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش گرما و در نتیجه افزایش مصرف، جوابگوی مصرف برق کل کشور نیست، لذا شرکت مدیریت شبکه برق ایران براساس تعداد مشترکین هر شرکت توزیع، نسبت به سهمیه‌بندی تولید نیروگاه‌ها اقدام می‌کنند و سهم هر شرکت توزیع را برای هرروز اعلام می‌کند.

خودنیا اضافه کرد: شرکت‌های توزیع حداکثر مصرفی که می‌تواند داشته باشد همین پیک اعلامی است و شرکت‌های توزیع که پیک مصرف آن‌ها بیش از سهمیه اعلام شده باشد، مجبور می‌شوند به اندازه کسری بار، نسبت به قطع برق مشترکین اقدام کنند.

وی بیان کرد: برنامه قطع برق مشترکین در سایت شرکت توزیع و اپلیکیشن برق من و فضای مجازی هر شب اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: برای مثال حداکثر بار مصرفی شرکت در روزهای غیر تعطیل حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ مگاوات است وقتی سهمیه استان ۶۰۰ مگاوات اعلام می‌شود یعنی احتمالاً ۲۰۰ تا ۲۵۰ مگاوات کمبود برق خواهیم داشت و بایستی با قطع برق این کمبود را جبران کنیم.

خودنیا اظهار کرد: هم استانی‌ها با توجه به سهمیه مصرف برق برای استان تقاضامندیم در مصرف برق صرفه‌جویی کرده تا پیک‌بار استان از سهمیه اعلامی بیشتر نشود و شرکت توزیع برق لرستان مجبور به قطع برق نشود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود استفاده از لوازم پرمصرف برقی به اوایل صبح موکول و کولرهای گازی روی دمای ۲۶ درجه و کولرهای آبی روی دور کند باشد، چند وسیله برقی پرمصرف را هم‌زمان استفاده نکنند و لامپ‌های اضافه را خاموش کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close