اخبار بروجردویژه ها

بروجرد پایلوت طرح اقدام ملی مسکن در غرب کشور شد

روزهای بروجرد– سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: شهرستان بروجرد بعنوان پایلوت طرح مسکن اقدام ملی در منطقه غرب کشور انتخاب شده و در مرحله‌ خاک‌برداری قرار دارد که هیچ یک از شهرها در کشور هنوز اقدام عملیاتی نکرده‌اند.

علی جهانی، اظهار کرد: طی معاهده‌ای بین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بر این شد ساخت مسکن‌های طرح اقدام ملی در شهرهای با جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفر به شرکت‌های تعاونی مسکن متعارف و تأیید شده و در شهرهای زیر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به شرکت‌های فنی مهندسی اعطا شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ادامه داد: ۱۰ شرکت تعاونی مسکن در اداره تعاون بروجرد ثبت شده که همه‌ آن‌ها پیش‌از تصویب این طرح مشکلات ساختاری داشتند.

وی افزود: تمامی این شرکت‌ها را با همت اعضاء و پیگیری‌های مستمر به روز کردیم و اعتبارنامه‌های هیئت‌ مدیره‌ها، اساسنامه و کارهای اداری آن‌ها طی مدت زمان کوتاهی انجام شد.

جهانی تصریح کرد: حین انجام این امور، یک اتحادیه نیز جهت انجام طرح اقدام ملی به نام اتحادیه آتیه‌ساز تشکیل دادیم که این اتحادیه قراردادی با مسکن و شهرسازی منعقد کرد و ۳۷هکتار زمین تحویل هیئت‌ موسس اتحادیه شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، عنوان کرد: همزمان با تحویل زمین، انتخابات اتحادیه نیز برگزار و به ثبت رسمی رسید و طبق قرارداد، اراضی به هیئت‌ مدیره‌ اتحادیه تحویل داده شد.

وی بیان کرد: با رسمیت کار اتحادیه آتیه‌ساز طرح اقدام ملی در بروجرد، مناقصه‌ خاک‌برداری آن برگزار شد و برنده‌ مناقصه سریعاً کار خود را شروع کرد، هم‌اکنون نیز پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جهانی تصریح کرد: بروجرد به‌عنوان پایلوت طرح اقدام ملی در غرب کشور نیز انتخاب شده است، چراکه هیچ یک از شهرها هنوز این طرح را بصورت عملیاتی آغاز نکرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا اردیبهشت سال آینده زمین جهت شروع عملیات ساخت و ساز به ۱۰ شرکت تعاونی مسکن تحویل شود، ادامه داد: هر تعاونی وظیفه دارد حدود ۲۰۰ واحد مسکونی که ۱۲ بلوک چهار طبقه همراه با پارکینگ است را بسازد.

وی گفت: تلاش ما بر این است که نقاط ضعف مسکن‌ مهر در پروژه اقدام ملی برطرف شود و نقاط قوت آن نیز ارتقا یابد، امنیت برای ما یکی از اولویت‌های اصلی است.

جهانی تأکید کرد: بنا داریم جهت رفاه حال مردم و کسانی که در این منازل ساکن می‌شوند، چندین پروژه رفاهی، آموزشی، درمانی و خدماتی نیز بسازیم تا هم بار ترافیکی داخل شهر کاسته شود، هم ساکنان پروژه اقدام ملی جهت تهیه مایحتاج به زحمت نیفتند.

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close