اخبار بروجرد

برگزاری آیین خانه‌تکانی و پاکسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد از برگزاری آیین خانه تکانی و پاکسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی شهرستان خبر داد.

حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت پاسداری از میراث جهانی نوروز آیین خانه تکانی و پاکسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی در بروجرد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این آیین در خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی و مسجد جامع بروجرد ۱۹ اسفندماه با حضور دوستداران میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد خاطرنشان کرد: نظافت در اسلام رکن اصلی و اساسی و نشانه ایمان است و تمیزی بافت تاریخی نشانه ارزشمند بودن و در راستای تکریم بازدیدکنندگان خواهد بود.

یارمحمدی اضافه کرد: پاک‌سازی محوطه‌های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاریِ هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی بیان کرد: این برنامه با هدف پاکسازی بافت تاریخی، موزه‌ها و اماکن متبرکه انجام می‌شود و امید است این برنامه به‌عنوان الگویی در جهت پاسداشت ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان قرار گیرد و تداوم یابد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد ادامه داد: بروجرد بیشترین بناهای تاریخی را در لرستان دارد که از نظر تعداد خانه‌ها و حمام‌های تاریخی رتبه‌دار استان هستیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close