اخبار بروجرد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد جزییات آموزش حضوری دانش آموزان را تشریح کرد

روزهای بروجرد- رییس آموزش و پرورش بروجرد جزییات بازگشایی مدارس این شهرستان از روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه را تشریح کرد.

محمد مهرافزون در این باره گفت: آسیب رسانی به جنبه های عاطفی و تربیتی دانش آموزان در نتایج پژوهش ها ، باز گشایی مدارس را درکنار راهکارهای مناسب جلوگیری از افت تحصیلی را الزامی کرده است و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، از روز یکشنبه ۱۴ فروردین۱۴۰۱ فعالیت های تربیتی و آموزشی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و کلیه دروس تا پایان سال تحصیلی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و تهویه کلاس به صورت حضوری دنبال می‌شود. 

وی تصریح کرد: حضور عوامل اجرایی و آموزشی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی و تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط انجام خواهد شد ولی همکاران و دانش آموزان به هیچ وجه از سامانه آموزش غیر حضوری شاد خارج نشوند چرا که در وضعیت ضروری و براساس سیاست ها و رویکردهای لازم مورد استفاده قرار می گیرد. 

مهرافزون در خصوص حضور اجباری دانش آموزان در کلاس گفت : دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای یا علائم کرونا دارند، با خوداظهاری و تایید پزشک معتمد آموزش و پرورش می‌توانند غیبت داشته باشند اما از آنجایی که آموزش ۱۰۰ درصد حضوری است، این دانش‌آموزان باید به صورت خودخوان دروس را پیگیری کنند. همچنین با دانش‌آموزانی که غیبت غیرموجه دارند، طبق ضوابط اجرایی مدرسه برخورد خواهد شد، انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان شرط حضور در کلاس نیست ولی برای عوامل آموزشی و اجرایی مدارس واکسیناسیون اجباری است.

معاون مدیرکل آموزش وپرورش لرستان در خصوص استفاده مدیران از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در بازگشایی مدارس تصریح کرد: با نظارت انجمن اولیای آموزشگاه شرایط لازم برای رفت و آمد دانش آموزانی که از سرویس استفاده می کنند مهیا شود و همچنین از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در آگهی بخشی و اقناع سازی والدین و با هدف رفع نگرانی و ایجاد آرامش بر حضور دانش آموزان در مدرسه تاکید می‌شود.

محمد مهرافزون افزود: مدیران مدارس باید با سیاست های کاری، زمینه‌های حضور حداکثری دانش آموزان را فراهم نمایند و برنامه حضور و غیاب دانش آموزان را در اولویت کاری قرار دهند و با دانش آموزانی که غیبت غیر موجه دارند برابر مقررات آیین نامه ای برخورد نمایند.

وی بیان داشت: ضروری است مدیران مدارس در روزهای باقیمانده تعطیلات نوروزی تمهیدات لازم و آماده سازی مدارس را از نظر بهداشتی انجام دهند تا با مشکلی در این زمینه برخورد نکنند. همچنین لازم است مدیران از ورود و پاسخ گویی به افرادی غیر از کادر ستادی آموزش و پرورش و بدون‌ مجوز کتبی اداره خودداری کنند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close