اخبار بروجردویژه ها

رییس شبکه بهداشت بروجرد: تاکنون ۸۰۰ نفر در شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند

روزهای بروجرد- رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تاکنون ۸۴/۲ درصد مردم بروجرد نوبت اول، ۷۵/۷ درصد نوبت دوم و ۴۶ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مسعود کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا یعنی اسفند ماه ۱۳۹۸ تا کنون ۹۹۸ هزار و ۵۹ نفر ویزیت شده اند و از ۹۸ هزار و ۱۹۴ نفر نمونه گیری PCR انجام شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای هم گیری کرونا تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰هزار و ۷۶۹ نفر در بیمارستان بستری شده اند، بیان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

کریمی افزود: در سه ماهه آخر پارسال مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال بایت واکسیناسیون و آزمایشگاه مولکولی کووید۱۹ و سه میلیاردو ۱۰۰ میلیون ریال جهت تقویت سیستم اورژانس ۱۱۵ و هفت میلیارد ریال برای بیمارستان چمران، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بیمارستان امام خمینی(ره) و یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بابت حقوق معوقه پرسنل حفاظت فیزیکی بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) جذب شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۰ میلیارد ریال بدهی بخش خصوصی واحد آنژیوگرافی و مبلغ ۷۷۰ میلیارد ریال بدهی به شرکت های طرف قرارداد پرداخت شده است.

کریمی گفت: با جذب چهار پزشک عمومی در سال گذشته مجموع پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به ۴۰ نفر رسید.

کریمی افزود: در سال گذشته ۲۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی عمومی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل و برای ۳۵۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی اخطاریه صادر شد و ۶ هزار و ۷۷۶ کیلو گرم مواد غذایی و آرایشی غیر بهداشتی معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۱۹ مورد بازدید از مطب های پزشکی و پیراپزشکی انجام شده است، بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۱۰ مورد شکایت از پزشکان و پیراپزشکان رسیدگی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته سه آرایشگاه مداخله گر در امور پوست و مو و زیبایی و سه کارگاه غیر مجاز دندان سازی و دندانپزشکی و چهار مطب پزشکان متخلف پلمب و یک واحد غیر مجاز و سیار لیزر پوست نیز تعطیل شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: از اقدامات مهم در سال جاری اخذ موافقت اصولی بیمارستان دولتی ۲۵۶ تختخوابی فرزانگان از وزارت بهداشت و راه اندازی آنژیو گرافی دولتی بیمارستان امام خمینی(ره) می باشد.

کریمی با اشاره به شروع به کار مرکز اورژانس آزاد راه بروجرد به خرم آباد گفت: در پایان سال گذشته مبلغ یک میلیارد ریال جهت نوسازی و تعمیرات ناوگان آمبولانس و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و راه اندازی اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بروجرد هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری احداث و راه اندازی پایگاه اورژانس محور آبسرده، احداث پایگاه اورژانس زنده یاد دکتر ساسان فولادی، پیگیری و بازسازی و راه اندازی اورژانس آیت الله صاحب زمانی و پیگیری ساخت آشیانه اورژانس هوایی و چهار واحد آپارتمان با کمک خیرین در دستور کار می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close