اخبار بروجرد

مردم بروجرد در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۲۶ واحد خون اهدا کردند/ نیاز به گروه‌های خونی منفی

روزهای بروجرد– مسوول پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: مردم بروجرد در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۲۶ واحد خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشت.

علی شجاعی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۵۷ نفر از مردم عزادار بروجرد در تاسوعا و عاشورای حسینی به پایگاه انتقال خون بروجرد مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از تعداد کل مراجعه کنندگان ۵۸ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

مسوول پایگاه انتقال خون بروجرد با اشاره به اینکه اهدای خون به بیماران نیازمند، امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌ رسانی به مردم است، افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات، بیماران تحت عمل‌های جراحی و شیمی درمانی از جمله نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی حتی در برخی موارد به صورت دائمی هستند. 

وی بیان کرد: هم اکنون انتقال خون بروجرد علاوه بر نیاز به همه گروه‌های خونی به گروه‌های خونی منفی نیاز بیشتری دارد.

شجاعی با اشاره به اینکه کاهش آمار اهدای خون سبب افت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود، اضافه کرد: نیاز به خون تازه به صورت ویژه و فوری، بیشتر در گروه‌های منفی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط پایگاه انتقال خون تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود، و جای هیچ‌گونه نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرستان بروجرد دارای ۲ پایگاه انتقال خون می باشد، پایگاه شماره یک در خیابان اوستا روبروی داره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پایگاه شماره ۲ در خیابان صفا روبروی مسجد امام جواد(ع) می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close