اخبار بروجردویژه ها

سامان کاشی در یک‌قدمی تولید

زهره گودرزی- کارخانه سامان کاشی بروجرد در گذشته یکی از بهترین واحدهای تولید کاشی در خاورمیانه بود که حدود ۳۰۰ کارگر در آن مشغول به کار بودند اما امروز در لیست بلندبالای کارخانه‌های تعطیل استان لرستان قرار گرفته است.

سامان کاشی بعد از ۲۴ سال فعالیت مستمر، در سال ۹۳ با مشکل روبرو شد و حتی در برهه‌ای طی حکم قضایی دادگاه بنا شد که برای پرداخت حقوق معوقه کارگران، تجهیزات کارخانه به فروش برسد اما بعد، مسئولان این حرکت را اقدامی ضد تولید دانستند و از این کار منصرف شدند.

در حال حاضر بعد از چند سال خبرهای خوش از راه‌اندازی این کارخانه رسیده که به‌زودی راه‌اندازی و احیا می‌شود.

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس دراین‌باره، اظهار کرد: کارخانه سامان کاشی بروجرد یکی از واحدهای تولیدی مهم شهرستان بوده و دارای کاشی معرف و برند است.

وی تصریح کرد: کارخانه سامان کاشی بعد از هفت سال تعطیلی با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی راه‌اندازی می‌شود این کارخانه یک ظرفیت خوب در راستای ایجاد اشتغال است.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این واحد تولیدی نقش بسیار مؤثری در ایجاد تولید و اشتغال مفید در سطح شهرستان خواهد داشت.

مقصودی اضافه کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل ازجمله برنامه‌های راهبردی و محوری در سطح شهرستان خواهد بود.

‌ وی بیان کرد: پیگیری‌ها برای احیا و راه‌اندازی کارخانه سامان کاشی از تیرماه سال ۹۹ آغاز شد و رایزنی‌های مستمر در این راستا انجام شد.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: در سفر هیات دولت ۵۰ میلیارد تومان برای احیا و سرمایه درگردش این کارخانه اختصاص پیدا کرد.

مقصودی عنوان کرد: با پیگیری‌های که انجام شد و با عنایت ریاست‌جمهور، وزیر صمت، استاندار لرستان، مسئولین شهرستان در حال حاضر یک‌قدم تا تولید مانده است.

وی اظهار کرد: ۹۵ درصد کار احیا کارخانه انجام شده و خیلی از دستگاه‌ها تعمیر یا تعویض شده‌اند و به‌زودی کارگران به سرکار بازخواهند گشت.

نماینده بروجرد در مجلس تصریح کرد: پرداخت حقوق معوق کارگران جز ضروریات این پروژه است و امید می‌رود از لحاظ اقتصادی به‌خصوص اقتصاد مقاومتی گام‌های در جهت تحقق شعار سال برداریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close