لرستان

لرستان ۱.۵ برابر مصرف خود انرژی تولید می‌کند

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: استان ۱.۵ برابر مصرف خود انرژی تولید می‌کند.

فرهاد زیویار یازدهم اسفندماه در آیین کلنگ زنی واحد چهار نیروگاه برق دورود بیان کرد: نیروگاه رودبار بیش از ۴۵۰ مگاوات و نیروگاه خرم آباد نیز به همین میزان تولید برق دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت نیروگاه خرم‌آباد یک هزار مگاوات تعریف شده است این امیدواری وجود دارد میزان تولید انرژی این نیروگاه به همین میزان ارتقاء یابد.

استاندار اضافه کرد: با راه اندازی واحدهای جدید نیروگاه دورود که نهایت تا یک سال آینده تکمیل می‌شوند ظرفیت تولید برق لرستان به بالای هزار مگاوات ارتقا خواهد یافت.

مدیر ارشد لرستان با تاکید بر اینکه ارتقای تولید انرژی در لرستان می‌تواند صنعت این استان را تحت تاثیر خود قرار دهد، یادآور شد: در استان لرستان می‌توان ظرفیت تولید انرژی را ارتقاء داد.

زیویار با اشاره به اینکه دورود زمانی قطب صنایع پایه‌ای و زیرساختی در لرستان بوده، ادامه داد: اکنون مشکلاتی در حوزه صنایع اعم از رکود یا نیمه فعال بودن آنها در این شهر وجود دارد که ما به این مشکلات واقف هستیم و برای حل آنها همه باید کمک کنیم.

استاندار افزود: راه‌اندازی یک صنعت که دچار مشکلات حقوقی شده باشد زحمت آن کمتر از کلنگ زنی یک پروژه جدید نیست. کارهایی باید از قبل انجام می‌شد که انجام نشده و بیشترین بار انجام آنها بر دوش مسئولانی است که اکنون روی کار هستند و نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا با کمک هم این مشکلات کم و حل شوند.

زیویار با اشاره به اینکه کنار گذر دورود یکی از همین مطالبات با سابقه بالای ۲۰ سال است، گفت: امیدواریم ۲ خطه آن طبق مصوبات سفر و اعتبارات در نظر گرفته شده آماده بهره برداری شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در مرحله‌ای ۱۰ میلیارد تومان و پیرو صحبت‌های انجام شده با اداره کل برنامه و بودجه نیز ۱۵ میلیارد تومان برای فعال کردن این پروژه در نظر گرفته شده است.

عبدالمجید دیناورند، مدیرعامل شرکت تولید برق شهید مفتح نیز در این مراسم گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده و با واحدهای جدیدی که به مدار آمد بیش از ۲۱۱ هزار مگاوات برق در نیروگاه دورود تولید شد.

وی با بیان اینکه این میزان تولید برق در ۴۴ سال گذشته نیروگاه دورود بی‌سابقه است، اظهار کرد: هدف از احداث واحد چهار نیروگاه برق دورود کمک به ولتاژ منطقه و تامین برق پایدار در شهرستان است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه صنایع خوبی در دورود وجود دارد این نیروگاه به عنوان زیرساخت مناسبی برای توسعه صنایع شهرستان است و در همین راستا امروز یک واحد با مقیاس متوسط ۴۲ مگاواتی کلنگ زنی شد.

مدیر عامل شرکت تولید برق شهید مفتح گفت: ما یک نیروگاه یک هزار مگاواتی در همدان و یک نیروگاه ۹۰ مگاواتی در دورود داریم؛ وظیفه ما مالکیت نیروگاه‌های دولتی در استان‌های همدان و لرستان و نظارت بر نیروگاه‌های خصوصی است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close